کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور ترکی انجام شد؛

حل مشکلات شهرستان رباط کریم در جلسه کمیته برنامه ریزی

26 تير 1398 ساعت 8:26


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رباط کریم که صبح روز چهارشنبه با حضور نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد، موضوع تامین اعتبار برای اجرای پروژه ها در روستاها مورد بحث قرارگرفت.

فرماندار به ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: آیا میشود از محل ارزش افزوده ایستگاه هواشناسی و مرمت پادگان را ایجاد و اصلاح کرد که ترکی گفت: نمی شود چون پادگان ها و نیروی انتظامی خودشان بودجه دارند. اما جاده های روستایی را میشود از این محل ایجاد و مرمت کرد. اما سوال این است که چرا دهیاری ها یک مرکز درمانی یا تصفیه فاضلاب و غیره در برنامه ندارند؟ باید نظارت کرد تا هدر رفت هزینه نداشته باشیم و اعتبارات دهیاری ها به درستی مدیریت شود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه باید طبق قانون و سند توسعه حرکت کنیم گفت: می توان از محل ارزش افزوده در توسعه روستاها طبق مقررات و قانون هزینه کرد.

در این جلسه موضوع تجهیز و توسعه برق پرند مورد بحث قرارگرفت که بر اساس مصوبه شرکت عمران زمین را در اختیار قرارداده و مقرر شد برق منطقه ای اقدام کند. فرماندار قرار شد نامه ای را فوری برای پیگیری به استاندار ارسال کند.

موضوع دیگر محدوده شهرک های صنعتی شهرستان بود که ترکی دستور داد تا تهیه نقشه و ابلاغ محدوده شهرک های صنعتی تعیین و تکلیف شود. 

در این جلسه مصوب شد فازهای مانده کانال آب محمدیه برای انتفاع کشاورزان تکمیل و به سرعت تجهیز و راه اندازی شود.

ترکی در این جلسه به موضوع دریافت عوارض در جاده رباط کریم اشاره کرد و گفت: پیشنهادی برای حذف عوارضی تهیه و تدوین شود تا به وزیر راه ارائه کنیم که مردم شهرستان هزینه عوارض پرداخت نکنند.

تصفیه خانه پرند بحث دیگر جلسه بود که ترکی گفت ۸۰ میلیارد تومان سهم دولت پرداخت شده که مسئول پروژه گفت: خط اول الغدیر را از پیمانکار تحویل گرفتیم و مخازن پر آب هستند. اما ۶ کیلومتر نهایی مانده که باید اجرایی شود. در ادامه در گفتگوی تلفنی مدیر آبفای استان تهران و ترکی مقرر شد تا خرداد ۹۹ مشکل آب رباط کریم برطرف شود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2316

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2316/حل-مشکلات-شهرستان-رباط-کریم-جلسه-کمیته-برنامه-ریزی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir