کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخورد با والدین و سرپرستان کودکان کار|مقابله با باندهای سازمان یافته

30 تير 1398 ساعت 5:38


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، « رضا محبوبی» در جلسه شورای اجتماعی-فرهنگی استان تهران باموضوع بررسی وضعیت کودکان کار و خیابان، اظهار کرد: وظیفه و نیت اصلی ما در برنامه کاهش آسیب های اجتماعی باید صیانت از حقوق کودکان بدون توجه به تابعیت آن ها باشد نه تغییر چهره شهر از کودکان کار که البته این کار میدانی هم باید در کنار برنامه اصلی انجام شود.

وی با گلایه از شهرداری تهران و صدا و سیما افزود: 6 ماه است که از شهرداری تهران درخواست تولید پیام های فرهنگی با موضوع کودکان کار کرده ایم اما عملا اقدامی صورت نگرفته است. شهرداری و صدا وسیما در تولید پیام های فرهنگی با محتوای کودکان کار و خیابان بیشتر مشارکت کنند.

محبوبی گفت: جلب مشارکت سمن ها و نهادهای مردمی، همکاری همه دستگاه های اجرایی، مقابله با والدین و سرپرستان کودکان کار با حفظ این مهم که هدف ما برخورد قهری با کودکان کار نیست، همکاری نیروی انتظامی از جمله مهمترین فعالیت هایی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوبِ کاهش کودکان کار و خیابان باید انجام داد.

معاون مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور افزود: اقدامات کمیته امداد امام (ره) در تولید پیام با محتوای فرهنگی مطلوب بوده است اما حمایت های اجتماعی ویژه یکی از فرآیندهایی است که دستگاه های ذیربط ملزم به انجام آن هستند.

وی ادامه داد: مقابله با باندهای سازمان یافته که اقدام به بهره کشی از کودکان می کنند باید در دستور کار نیروی انتظامی قرار بگیرد.

محبوبی با بیان اینکه پس از اقدامات فرهنگی و حمایتی، آخرین مرحله ساماندهی میدانی کودکان کار است، تاکید کرد: سیاست شورای اجتماعی کشور برخورد قهری با کودکان نیست اما با والدینی که هدفمند اقدام به گسیل کودکان می کنند قطعا برخورد می کنیم.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2292

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2292/برخورد-والدین-سرپرستان-کودکان-کار-مقابله-باندهای-سازمان-یافته

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir