کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی خبرداد

رایزنی با10کشور برای سرمایه گذاری در تصفیه خانه ها و آب و فاضلاب تهران

15 ارديبهشت 1395 ساعت 5:27


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح سه شنبه جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با حضور نعمت الله ترکی، فرماندار و مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد.

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدذیت و برنامه ریزی استان تهران، در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به عملکرد قابل قبول دولت در عرصه اقتصادی در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته نزدیک به 50 درصد بودجه عمرانی و بالای 100 درصد در هزینه های جاری تخصیص اعتبار داشتیم.

وی ادامه داد: مدیریت درون زایی یکی از سیاست های مورد توجه دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی با توجه به شعار سال است که برهمین اساس باید به ظرفیت ها و قابلیت های موجود در کشور و همچنین قدرت رقابت اقتصادی ایران در بازار جهانی توجه ویژه داشته باشیم.

ترکی با اشاره به تاثیر موقعیت استراتژیک ایران در بهبود وضعیت اقتصادی کشورگفت: با توجه به اهمیت شعار سال، بنا و رویکرد را در استان تهران بر تدوین و عملیاتی کردن سند توسعه استان تهران گذاشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به آغاز برنامه ششم توسعه در سال 95 اشاره و افزود: مباحث استانی و شهرستانی در این سند لحاظ شده و در حال حاضر با همکاری دستگاه های اجرایی استان، سند توسعه استان همپای برنامه ششم توسعه در حال تدوین است.

ترکی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه، رویکرد و اولویت بر درون زایی است لذا باید چارچوبی را با توجه به ظرفیت ها و قابلیت ها در سطح استان و شهرستان آماده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بیان داشت: مردمی کردن اقتصاد به معنای ورود و مشارکت مردم به این عرصه از دیگر برنامه های ما در این برنامه است.

وی اضافه کرد: مدیریت یکپارچه در تمامی بخش ها، دانش بنیان کردن حوزه تولید و اقتصاد و سرمایه گذاری از جمله موضوعات مهم در پیشبرد برنامه ها و اهداف اصلی و مهم در اقتصاد مقاومتی است.

ترکی گفت: در حال حاضر طرح های ارائه شده از سوی 24 کشور بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد دنیا به ایران، قابل پیگیری است که در این مسیر هم برعدم واردات کالا به داخل توجه ویژه داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه رویکرد خود را بر سرمایه گذاری داخلی بنا نهاده ایم، گفت: در تصفیه خانه ها، اب و فاضلاب، تفاله های ساختمانی با ده کشور که ایران را بهترین نقطه برای سرمایه گذاری می دانند، رایزنی هایی انجام داده ایم.

وی با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی باید اولویت ها را درنظر گرفت، گفت: با اولویت بندی مناسب در این عرصه می توان انتظار رویکرد خوبی در اقتصاد مقاومتی داشت.

ترکی گفت: تا سال 2020 در دنیا قریب به  1 میلیارد و 300 یلیون نفر گردشکر در دنیا وجود خواهد داشت که باید برای توسعه صنعت گردشکری در داخل هم با استفاده از منابع و ظرفیت های داخلی در استان مدیریت و برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

در ادامه محسن خوانساری فرماندار شهرستان ورامین با شاره به وقایع مهم و تاثیرگذار در سال 94 اظهار داشت: تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی، برجام، برگزاری سالم انتخابات از جمله رخدادهای مهم در کشور بودند.

وی گفت: آمادگی لازم را برای فعالیت های کشاوزی و صنعتی در شهرستان ورامین داریم و در حال حاضر چهار قطعه صنعتی فعال داریم و یک قطعه هم در حال فعالیت برای تصویب آن هستیم.
خوانساری به قابلیت های کشاورزی شهرستان ورامین اشاره وتصریح کرد: تمامی ظرفیت های موجود باید با برنامه ریزی و مدیریت درست حفظ شود.

نعمت الله ترکی در ادامه خطاب به فرماندار شهرستان ورامین گفت: جهت شناسایی ظرفیت های شهرستان، گروه مشاوران را تشکیل دهید.

وی پس از شنیدن مشکلات شهرستان در بخش کشاورزی و راه از سوی مسئولان اداری و دهیاری گفت: باید بر اساس ظرفیت ها به سمت موقعیت ها رفت و واحدهای تولید سنتی در سطح استان جوابگو نیازها نیست لذا رویکردمان نسبت به بخش کشاورزی باید حتما صنعتی باشد.

در ادامه مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان ورامین با طرح مشکلات موجود در شبکه آبرسانی روستای حسین آباد جواری، آب شرب روستاها، اخذ عوارض از اتباع و تغییر در شیوه آبیاری راضی کشاورزی ازریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تامین اعتبار را خواستار شدند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 222

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/222/رایزنی-با10کشور-سرمایه-گذاری-تصفیه-خانه-آب-فاضلاب-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir