کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

6 منطقه تهران فضای سبز استاندارد ندارد

29 خرداد 1398 ساعت 18:36


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران محمدعلی مختاری در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، انوشیروان بندپی استاندار تهران، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و جمعی از شهرداران مناطق برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز تهران ۱۶.۲۵ متر مربع است که فضای سبز برون‌شهری حدود ۲۴ متر مربع محاسبه شده است.

وی خطاب به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران که اعلام کرده بود تهران فضای سبز کمی دارد، گفت: قبل از انقلاب تهران ۷۵ پارک با ۳.۵ میلیون جمعیت داشت و امروز ۲۲۶۲ پارک با ۸ میلیون جمعیت دارد و سرانه سبز فضای سبز تهران قبل از انقلاب زیر یک درصد بود که امروز به ۱۶.۲۵ درصد رسیده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت:‌ بنابراین توزیع سرانه فضای سبز عادلانه است. فقط در 6 منطقه فضای سبز کم‌برخوردار داریم که از جمله آن مناطق ۷، ۱۰، ۱۱ و ۱۷ است که باید نسبت به خرید املاک و تملک باغات این مناطق اقدام و آنها را تبدیل به فضای سبز کنیم. 

مختاری افزود: ۱۴ هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز درون‌شهری و ۴۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز تهران اجرایی شده است.


کد مطلب: 2173

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2173/6-منطقه-تهران-فضای-سبز-استاندارد-ندارد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir