کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسناد توسعه تهران| نیروگاه امیرکبیر تهران پس از ۵۱ سال وارد مدار شد

28 خرداد 1398 ساعت 6:44


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بر اساس اجرای اسناد توسعه ای استان تهران با وجود مشکلات متعددی که برای انجام اورهال وجود داشت، اما با سبقه فنی پیمانکار و همچنین تلاش و پشتکار همه دست اندرکاران، انجام اورهال اساسی و تست‌های مربوطه واحد یک نیروگاه برق ابی سد با موفقیت به پایان رسید و اکنون به شکل رسمی مجدداً راه اندازی و وارد مدار شد.

براساس این گزارش با وجود نوساناتی که به واسطه تحریم‌ها به اقتصاد کشور تحمیل شده بود و همچنین شرایط جوی اما این واحد نیروگاهی طبق برنامه زمان بندی مجدداً به شبکه سراسری برق پیوست.

در مجموعه آب تهران نسل اول سد سازی کشور وجود دارد که برای بهره برداری از آنها هر کدام شرایط خودشان را دارند، آنچه مهم است درست بهره برداری کردن از سرمایه‌هایی است که نیم قرن پیش ساخته شده است و بهمه باید بدانیم که این سدها و تأسیسات، سرمایه‌های اساسی کشور به شمار می‌روند.

این در حالی است که زمان راه اندازی واحد اول و دوم نیروگاه سال ۱۳۴۰ بوده که واحد اول بیش از چهار میلیون و ۸۸ هزار مگاوات ساعت تولید و بیش از ۱۳۹ هزار ساعت کارکرد و واحد دو نیز بیش از سه میلیون و ۸۹۸ هزار مگاوات ساعت تولید و بیش از ۱۳۱ هزار ساعت کارکرد داشته است.

واحد شماره یک در سال ۴۶ یک بار مورد تعمیرات اساسی اورهال قرار گرفته و از آن زمان تا ۲۲ مهرماه سال گذشته تعمیری نداشته و این تعمیرات بعد از ۵۱ سال اجرایی شده و واحد یک از سال ۴۶ تا تاریخ یاد شده ۱۲۰ هزار ساعت کارکرد و در این مدت همچنین بیش از سهمیلیون و ۷۱۶ هزار مگاوات ساعت هم تولید داشته است.

قرارداد این پروژه در ساعات پایانی سال ۹۶ ابلاغ شدکه با توجه به سابقه کاری خوب پیمانکار به شرکت نصب و بهره برداری نیروگاه‌های برق ابی خوزستان واگذار شد. این پروژه در سه فاز خلاصه می‌شود که فاز اول اورهال واحد دوم لتیان، فاز دوم واحد یک نیروگاه امیرکبیر و فاز سوم تأمین برق اضطراری دیزل ژنراتور حوزه ستادی با اهداف پدافند غیر عامل می‌باشد.


کد مطلب: 2166

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2166/اسناد-توسعه-تهران-نیروگاه-امیرکبیر-۵۱-سال-وارد-مدار

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir