کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امور مالیاتی استان تهران باید مستقل شود/95 درصد درآمدها از مالیات است

5 خرداد 1398 ساعت 14:49


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در حاشیه دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان تهران رتبه برتر در بخش درآمد های کشور دارد به صورتی که در سال جاری حدود 68 هزار میلیارد تومان از کل درآمدهای 31 استان کشور (بیش از 54 درصد درآمدهای کشور) را استان تهران تامین می کند.

وی افزود: در لایحه بودجه 98 اشاره شده مازاد درآمدی که استان تهران کسب می کند، به خود آن تعلق می گیرد. بنابراین در استان تهران نیاز داریم تا 68 هزار میلیارد را محقق کرده و مازاد آن را در استان هزینه کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره چگونگی تخصیص درآمدهای مازاد استان به خود استان گفت: ابتدا باید سازمان امور مالیاتی استان تهران استقلال خود را در استان حفظ کرده و استانی کار کند، دوم تمام واحدهایی که شامل پرداخت مالیات می شوند اعم از املاک و مستغلات تا واحدهای صنفی، تولیدی و ... باید ملزم به پرداخت مالیات شوند.

ترکی ادامه داد: اگر در استان تهران حوزه امور مالیاتی که بالای 95 درصد درآمدها  را دارد، ساماندهی شود، به سقف و رقمی بیشتر از آنچه که در قانون بودجه تعیین شده خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه مالیات ها افزایش نمی یابد، خاطرنشان کرد: بحث ما روی افزایش پایه های مالیاتی است نه افزایش مالیات. برای مثال واحدهای صنفی وجود دارد که تاکنون مالیات نداده اند، یا در موضوع مالیات بر املاک و مستغلات، حدود 500 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه وجود دارد که یکی از بخش های تامین منابع مالیاتی می تواند این واحدها باشد.

ترکی افزود: درآمدی که از مال الاجاره واحدهایی که در اختیار مستاجرین قرار گرفته هم باید مالیات دهند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2069

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2069/امور-مالیاتی-استان-تهران-باید-مستقل-شود-95-درصد-درآمدها-مالیات

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir