کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهران فقیر است| تشکیل کارگروه ویژه در استانداری تهران

5 خرداد 1398 ساعت 13:55


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال1398 با موضوع تبیین شیوه‌های تحقق نظام درآمد هزینه استانی به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار و دبیری نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و اقتصادیو مسئولین و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در محل سالن شهدای مدافع حرم استانداری تهران برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این جلسه با اشاره به کمبودها و کاستی های استان تهران در حوزه فضاهای مختلف خدمات رسانی اظهارداشت: استان تهران اکنون از فقر قابل توجه و تاریخی در حوزه امکانات فضاهای ورزشی، آموزشی ،درمانی و برخی دیگر از حوزه ها رنج می برد و ما هنوز موفق به انعکاس واقعیت ها و کمبودهای موجود به تصمیم سازان ملی  نشده ایم.

 وی افزود: به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ استان تهران به لحاظ بهره مندی از فضاهای آموزشی پس از استان سیستان و بلوچستان محروم ترین استان کشور محسوب می شود. باید نسبت به در اختیار گرفتن درآمدهای مازاد استانی اهتمام داشته باشیم چراکه تحقق چنین مسئله‌ای می‌تواند در ایجاد پویایی و انگیزه مضاعف در دستگاه‌های اجرایی استان نقش قابل توجهی ایفا کند.

مقام عالی دولت در استان تهران خاطرنشان کرد:در جلسه مشترکی که به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با مجمع نمایندگان استان تهران داشتیم تقاضای ما از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این بود که بودجه استان بر اساس درآمد های مازاد و اختصاصی به اعتبارات بازگردد و در این رابطه باید مطالبه گری جدی داشته باشیم.

محسنی بندپی گفت: مقرر کرده ام تا کارگروهی در این زمینه تشکیل و نسبت به احصا و برآورد درآمدهای مازاد اختصاصی استان اقدام کند تا شاهد کاسته شدن از حجم کمبودها و فقر موجود در استان تهران در حوزه های مختلف باشیم.

فرمانداران باید نسبت به مطالبه درآمدهای استان به شکل منفک از درآمدهای ملی توجه جدی داشته و این مهم را با هماهنگی مقام عالی دولت در استان دنبال کنند چرا که به عنوان نمونه حضور وزرا بدون حضور شخص استاندار در راستای این مطالبه‌گری کارساز و موثر نخواهد بود.


کد مطلب: 2065

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2065/تهران-فقیر-تشکیل-کارگروه-ویژه-استانداری

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir