کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران چه وظایفی دارد؟

9 خرداد 1395 ساعت 13:34


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران 50 عضو دارد که 30 نفر از آنان دائمی و 20 عضو آن مدعو هستند، مدیران کل دستگاه های استانی، چهار مدیرکل ادارات میراث فرهنگی، محیط زیست، فرمانده بسیج و نماینده ای از فرمانداران با تصمیم استاندار جزء اعضای دائمی شورا هستند و استاندار رئیس شورا و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دبیر آن است.

این شورا عالی ترین مرجع تصمیم گیر و تصمیم ساز در استان است و درواقع حکم هیئت دولت استان را دارد، استاندار نماینده عالی دولت و مابقی اعضا براساس قانون دستگاه های متناظر وزارت خانه ها در استان هستند و هیچ شخصی از بیرون توانایی ابطال مصوبه های شورا را ندارد.

شورای برنامه ریزی به تناسب موضوع، 13کارگروه تخصصی (امور اقتصادی، امورزیربنایی و شهرسازی؛ امور اجتماعی و فرهنگی؛ آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار؛ تحول اداری و دولت الکترونیک؛ سلامت، ایمنی و امنیت غذایی؛ درآمدها و تجهیز منابع استانی؛ اشتغال؛ میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری؛ بانوان و خانواده؛ توسعه روستایی و عشایری؛ آموزش، پؤوهش، فناوری و نوآوری؛ استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات) دارد که کارگروه زیربنایی و شهرسازی از لحاظ تعداد جلسات مهمترین کارگروه است.

کارگروه های شورای برنامه ریزی بازوان اجرایی مصوبات شورا هستند، به تعبیری دیگر موضوع جلسات ابتدا در کارگروه تخصصی به بحث و بررسی گذاشته شده سپس به دبیرخانه و صحن شورا برای تصویب ارجاع داده می شود.

آخرین اصلاح آئین نامه مربوط به سال 91 است اما در 24 تیرماه 94 هم یک تصویب نامه ای از هیئت دولت ابلاغ شد که آیین نامه شورا را اصلاح کرده بود.

شورا دو نوع  مصوبه دارد؛ مصوبه هایی که در داخل صحن شورا تصویب می شوند و مصوبه هایی که در کارگروه های تخصصی بررسی و تصویب شده اند.  

همچنین 16 کمیته برنامه ریزی شهرستان وجود دارد که فرماندارِ شهر، رئیس و نماینده رئیس سازمان مدیریت به عنوان دبیر این کمیته ها به همراه روسای ادارات شهرستان در جلسه حضور دارد، نماینده رئیس سازمان مدیریت اغلب از معاونت هماهنگی برنامه و بودجه انتخاب می شود.

و آنچه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به عنوان توزیع اعتبار در ابتدای سال توزیع می شود در کمیته های شهرستانی هم به عنوان بودجه شهرستان نیاز به تصویب دارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 206

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/206/شورای-برنامه-ریزی-توسعه-استان-تهران-وظایفی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir