کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش میکنیم برنامه سوم شهرداری در چارچوب اسناد توسعه استان تهران باشد

27 ارديبهشت 1398 ساعت 17:42


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «الهام فخاری» در حاشیه امضای تفاهم نامه شورای اسلامی استان تهران با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، اظهار کرد: امروز ما هم سند آمایش استان و شهرستان‌ها را داریم و هم سند توسعه استان و شهرستان‌ها بر مبنای سند آمایش را، که به عبارت دیگر با یک سند، آمار مشخص وضعیت کنونی را می‌توانیم بسنجیم و در باره آن بدانیم و براساس سند توسعه حرکت به سوی آینده را پیش گیریم.

وی با اشاره به اینکه استان تهران از نظر سرانه‌ها در وضعیت خوبی نیست و در رتبه دوم نابرخورداری قرار دارد، گفت: یکی از ریشه‌های این امر آن است که حرکت به سمت برنامه‌ها نبوده و یا به صورت حلقه‌های ناهماهنگ اتفاق افتاده است.

فخاری افزود: به خصوص تهران با جمعیت حدود ۹ میلیون نفر هم فرصت‌ها و هم تهدید‌هایی برای استان ایجاد می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان تهران با بیان اینکه مبنای اجرای عدالت برنامه ریزی است و مبنای تحقق مفاهیم اساسی قانون اساسی حرکت در مسیر برنامه است، گفت: سند آمایش و سند توسعه کمک می‌کند که برنامه‌هایی که در شهر تهران قرار است اتفاق بیفتد هماهنگ با ارزیابی وضعیت شهر‌های دیگر استان تدوین و پیش رود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در شورای استان که برنامه سوم توسعه در چارچوب توسعه استان و شهرستان‌ها باشد و هر شهرستان که بازنگری در برنامه جامع شهری یا روستایی دارد هماهنگ باشد تا همپوشانی و تداخل وظایف کاری و تهدید‌ها به حداقل برسد.

فخاری گفت: سند آمایش استان تهران را از جز به کل و از کل به جز داریم و اقدام لازم و ارزشمند سازمان برنامه بودجه در این زمینه به ثمر نشست و ما در شورای اسلامی تهران شاهد رونمایی این سند بودیم و همکاری سازنده‌ای بین دو دستگاه در این زمینه وجود دارد.

رئیس شورای استان تهران افزود: این سند برای ما نوعی تعهد اخلاقی و کاری ایجاد می‌کند، چون در نهاد شورا به واسطه وظایف نظارتی نظارت و اجرای عادلانه سیاست‌ها و برنامه‌ها برای همه شهرستان‌ها در مقیاس استان را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2045

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2045/تلاش-میکنیم-برنامه-سوم-شهرداری-چارچوب-اسناد-توسعه-استان-تهران-باشد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir