کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار تهران: بانک هایی که از صنعت حمایت نکردند شکایت می کنیم

26 ارديبهشت 1398 ساعت 19:37


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در پنجاه و یکمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان پاکدشت که با حضور وزیر صمت و نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: واقعیت این است که اگر کشورهای دچار بحران را بررسی کنیم نسخه واحد آنها مردم نهاد کردن اقتصاد کشور، کمک به فعالین اقتصادی در بخش های مختلف و توسعه مراودات با کشورهای همسایه بوده است.

وی ادامه داد: رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی با همکاری همه دستگاه‌ها، توسعه فضای کسب و کار، رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها  و توسعه بخش کشاورزی در دستور کار است.

محسنی بندپی  ۵۰ درصد اشتغال استان را مربوط به صنعت دانست و گفت : در سال ۹۷ از ۱۳۵ هزار تکلیف اشتغال ۸۴ هزار شغل ایجاد شده است.

استانداره تهران درباره بخش کشاورزی بیان داشت:  ۴۴ درصد بخش کشاورزی استان تهران در شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک است.

وی به عادلانه شدن ارزش افزوده اشاره و عنوان کرد: ارزش افزوده در حال زمین زدن صنعت است این موضوع از تولید کننده باید به مصرف کننده منتقل شود.

بندپی در ادامه افزود: پروژه هایی که در استان تصویب شده ما مکلف هستیم تسهیلات را برای آن ها تامین کنیم به همین منظور راه اندازی شهر رک صنعتی پوشاک و شهرک فناوری آی سی تی از اولویت‌های استانداری است.

 استاندار تهران درباره عدم همکاری برخی بانک‌ها گفت: چرا برخی از بانک‌ها سهم استان تهران را به استان های دیگر می دهند کسی که مستقیم مراجعه می‌کنند خیلی سریع تر وام را دریافت می‌کند تا یک پروژه ای که توسط استانداری معرفی می‌شوند.

وی در هشدار به بانک ها تصریح کرد:  از عملکرد برخی از بانک‌ها در استان گله مندیم، جای تعجب دارد بانک‌ها سهمیه که دولت برای صنعت اختصاص داده است را پرداخت نکرده اند اگر این رویه ادامه پیدا کند به عنوان یک مطالبه قضایی و حقوقی آن را دنبال می‌کنیم به همین منظور یک فرصت یک ماهه به بانک‌ها داده‌ایم تا تجدید نظر کنند.


کد مطلب: 2031

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2031/استاندار-تهران-بانک-هایی-صنعت-حمایت-نکردند-شکایت-می-کنیم

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir