کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت شهرری از «عسلویه» هم بدتر است| دستور استاندار به محیط زیست

17 ارديبهشت 1398 ساعت 17:29


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تهران، «کیومرث کلانتری» در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، با بیان اینکه جنوب و جنوب شرق استان تهران آلوده ترین نقاط از منظر محیط زیستی است، اظهار کرد: شهر ری از عسلویه هم آلوده تر است و ما ناپایدارترین توسعه را در جنوب و جنوب شرق استان شاهد هستیم.

وی افزود: در دهه 40 ظرفیت زیستی تهران 4 میلیون نفر اعلام شد در حالی که هم اکنون در حالت خوشبینانه اش تهران حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد.

کلانتری با اشاره به کلید واژه محدودیت شعاع 120 کیلومتری برای استقرار صنایع در تهران گفت: براساس قانون هوای پاک در سال 96، تمام طرح های جامع شهری باید پیوست محیط زیست و سلامت داشته باشند در حالی که این مهم مورد غفلت واقع شده است. در شهرستان پاکدشت هم مناطق مسکونی در فضاهای حفاظت شده بدون توجه به ضوابط ایجاد شده است.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان تهران ادامه داد: در حالی که استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری ممنوع است اما در اجرا تنها سازمان محیط زیست آن را رعایت می کند در حالی که عمل به قانون برای همه دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه در جنوب و جنوب شرق استان، 29 لکه و شهرک صنعتی از 68 لکه صنعتی استان وجود دارد، اظهار کرد: 7 هزار و 500 واحد صنعتی مجاز و غیر مجاز در این مناطق شناسایی شده که روزانه 1700 تن پسماند صنعتی از 2041 تن پسماند صنعتی  مجموع استان در این مناطق تولید می شود.

کلانتری افزود: 270 تن پسماند ویژه صنعتی از 400 تن پسماند ویژه صنعتی استان مربوط به این منطقه از استان تهران است. همچنین 200 هزار متر مکعب لجن صنایع چرم در این منطقه دپو شده  و 400 تن پسماند صنایع کشتارگاهی و روزانه 11 هزار تن پسماند شهری وارد این منطقه میشود. در حالی که فقط تلمبار شده و دفن و پالایشی انجام نمیشود.

پس از اظهارات مدیرکل سازمان محیط زیست استان تهران، استاندار دستور داد تا به سرعت کارگروه محیط زیست استان تشکیل جلسه دهد.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1996

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1996/وضعیت-شهرری-عسلویه-هم-بدتر-دستور-استاندار-محیط-زیست

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir