کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استان تهران 39 شهرک صنعتی دارد/از نابسامانی فضاهای صنعتی رنج میبریم

16 ارديبهشت 1398 ساعت 19:40


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «یداله صادقی» در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران اظهار کرد: سال هاست به دلیل نابسامانی فضاهای صنعتی خارج از محدوده و توسعه صنعت بدون برنامه ریزی و سیاست های ما در استان تهران رنج می بریم.

وی افزود: از سال 46 مصوبه ای برای فعالیت صنعت در استان تهران مصوب شد که براساس آن به برخی فعالیت های صنعتی در شعاع 120 کیلومتری پایتخت مجوز داده نمی شود. همچنین از دهه 80 هم فعالیت های صنعتی را در پیرامون شهر تهران در شهرک های صنعتی متمرکز کردیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر 39 شهرک صنعتی در استان تهران وجود دارد، گفت: در سال 89، 10 لکه صنعتی در سطح استان مصوبه هیئت دولت گرفت و تحت عنوان شهرک صنعتی خصوصی ساماندهی شد.

صادقی با اشاره به گسترش بی قاعده مراکز تجاری در شهرها و وجود 48 لکه و مجتمع صنعتی قابل توجه در شهرستان های ری، پاکدشت، قرچک و ورامین افزود: متأسفانه با وجود این آمار در سطح استان تهران، از طرفی با جمعیت جویای کار و از طرفی دیگر با محدودیت فضاهای صنعتی مجاز روبه رو هستیم و این تناقض موجب شده فضاهای صنعتی غیرمجاز ایجاد شود که باید بر اساس سند آمایش سرزمینی مدیریت مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1991

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1991/استان-تهران-39-شهرک-صنعتی-نابسامانی-فضاهای-رنج-میبریم

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir