کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور مدیران ارشد پایتخت در سمینار آموزشی واگذاری پروژه های عمرانی

31 فروردين 1395 ساعت 7:31


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران mbot.ir، امروز یک شنبه اولین دوره آموزشی واگذاری پروژه های طرح های تملک دارایی های سرمایه ای به بخش غیر دولتی از طریق مشارکت های عمومی-خصوصی با حضور نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و شهرداران شهرستان های تهران در محل سالن اجتماعات امور بهره برداری سد و نیروگاه لتیان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه روحانی نژاد کارشناس امور بنگاه ها، شوراها و توسعه مشارکت های مردمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به ارائه لزوم استفاده از مشارکت عمومی- خصوصی، دستورالعمل شرایط واگذاری طرح های تملک دارایی سرمایه ای، قوانین اجرایی ماده ۸۸ پرداخت که در ادامه با پرسش های بسیاری از مدیران کل و فرمانداران حاضر در جلسه مواجه شد.

تعیین تکلیف برخی زمین های اوقافی و نحوه تبدیل کاربری آن ها به زمین ورزشی، مدیریت برخی پروژه های بهره برداری شده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی هیئت امنا و نحوه واگذاری آن به بخش های غیر دولتی، آسیب شناسی عدم اجرای خصوصی سازی، ساماندهی مقررات مناقصه و مزایده، تعهدات یکطرفه در سرمایه گذاری ها و ضرر به بخش خصوصی، شفافیت ارتباط با بخش خصوصی و ... از جمله سوالات برخی مدیران و فرمانداران حاضر در جلسه بود.

در ادامه این سمینار، خسرو ارتقایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران دو تجربه در واگذاری پروژه ها (واگذاری طرح احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین به روش bot و خرید تضمینی آب کشاورزی به سرمایه گذار بخش خصوصی و طرح علاج بخشی سد لار) به بخش خصوصی را تشریح کرد.

همچنین محسن رجایی کارشناس دیگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در امور بنگاه ها، شوراها و توسعه مشارکت های مردمی در این سمینار موضوع فرآیند انتخاب و ارزیابی سرمایه گذاران مشارکت عمومی-خصوصی را ارئه کرد.

محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران هم در این برنامه به تشریح پروژه های با قابلیت سرمایه گذاری شرکت آبفای استان، روش های تامین اعتبار پروژه ها، علت گرایش به استفاده از روش های نوین تامین مالی پرداخت.

در پایان این سمینار رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اهدا لوح از آقایان محمدرحیم احمدوند مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و محمد پرورش مدیرعامل شرکت آبفای استان به دلیل فعالیت های مطلوب در بخش سرمایه گذاری تقدیر کرد.

انتهای گزارش/


کد مطلب: 199

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/199/حضور-مدیران-ارشد-پایتخت-سمینار-آموزشی-واگذاری-پروژه-های-عمرانی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir