کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعیین وضعیت حریم شهرهای استان تهران محور گفتگوی شورای برنامه ریزی

17 ارديبهشت 1398 ساعت 17:36


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران موضوع تعیین حریم پایتخت و تصرفات غیرقانونی یکی از دستور جلسه های نخستین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در سال 98 بود که در ابتدا نعمت الله ترکی با ارائه نقشه این چالش ها را بیان کرد.

محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز اداره کل راه و شهرسازی تامین شود می توانیم پهنه بندی حریم تهران را عملیاتی کنیم.

وی افزود: هم اکنون نداشتن وضعیت مشخصی از حریم استان تهران و شهرستان های پیرامون برای ما دردسرساز شده و سند آمایش سرزمینی فرصت خوبی برای این مهم است. 

محمدزاده اظهار کرد: استانداری تهران باید دستگاه هایی را تعیین کند تا اگر در حریم شاهد تصرف بودیم اقدام کنند چون در داخل حریم جهادکشاورزی و راه و شهرسازی و شهرداری و منابع طبیعی می توانند وارد شوند.

جمالی پور فرماندار شهرستان ری هم گفت: بخش عظیمی از املاک استان تهران کشاورزی است و باید اراضی کشاورزی درجه بندی شوند. جهادکشاورزی یک بار برای همیشه باید پهنه کشاورزی را مشخص و خط قرمز بکشد. اگر تبصره یک است خارج و اگر تبصره 4 است تعیین کنند. باید استاندار دستور دهند این تداخلات از بین برود و فردی در مورد تقسیمات کشوری حرفی نداشته باشد.

 


کد مطلب: 1988

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1988/تعیین-وضعیت-حریم-شهرهای-استان-تهران-محور-گفتگوی-شورای-برنامه-ریزی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir