کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش 200 میلیون دلاری محصولات دانش بنیان در استان تهران

16 ارديبهشت 1398 ساعت 9:16


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، شرکت های «دانش بنیان» با تکیه بر دانش بومی و اتکاء به توان علمی و پژوهشی داخلی از ارکان بسترساز توسعه در چارچوب اقتصاد مقاومتی به شمار می روند.

شرکتهای دانش بنیان موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی برای گسترش اختراعات، نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات را در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان انجام می دهند. 

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران هم در راستای افزایش سهم شرکت های دانش بنیان، جذب نخبگان، 18 شرکت دانش بنیان در سال 97 ایجاد کرده است.

کمک به تجاری سازی نتایج تحقیقات و اده های نوآورانه، افزایش اشتغال زایی، جذب بیش از 18 شرکت و 5 نخبه ایرانی غیرمقیم و جلوگیری از مهاجرت نخبگان از کشور از جمله دستاوردهای جذب شرکت های دانش بنیان در استان تهران است.

*ایجاد شتابدهنده های نوآوری در استان تهران

پروژه ایجاد شتابدهنده های نوآوری یکی از مصوبات برجسته ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران است؛ هدف کمی پروژه حمایت از 5 شتاب دهنده و 78 رویداد بوده و تا سال 97، 97 درصد پیشرفت عملیاتی داشته است.

عضویت 5 شتابدهنده جدید(مجموعا 28 شتابدهنده در حال حاضر)، حمایت از برگزاری 78 رویداد کارآفرینی با هدف تحقق اقتصاد دانش مقاومتی و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان، از جمله نتایج و دستاوردهای این پروژه است.

براساس این گزارش، تاکنون از حدود 28 شتاب دهنده تحت حمایت و نظارت مرکز شتابدهی نوآوری، مجموعا 197 شرکت استارت آپی خارج شده اند  و مجموعا برای حدود 1115 نفر اشتغال زایی ایجاد شده است.

*ایجاد کارخانه نوآوری آزادی در مساحتی حدود 18 هزار متر مربع

یکی دیگر از پروژه های دانش بنیان اقتصاد مقاومتی استان تهران، ایجاد کارخانه نوآوری آزادی (واقع در میدان آزادی تهران) است که به افزایش صادرات محصولات دانش بنیان به میزان 200 میلیون دلار به 20 کشور هدف کمک می کند.

طی 5 سال آینده، بیش از 1300 نفر در قالب بیش از 300 تیم استارت آپی و 15 شرکت در بخش انکوباتور کارخانه حضور می یابند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1985

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1985/افزایش-200-میلیون-دلاری-محصولات-دانش-بنیان-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir