کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصويب ٧٢٠ مصوبه برای رفع مشكلات واحدهای توليدی استان

31 فروردين 1395 ساعت 7:29


به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، سيدحسين هاشمي در نخستين نشست ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان تهران كه در استانداري برگزار شد اظهار كرد: از اين تعداد ٣٩٥ مصوبه اجرايي شده و ديگر مصوبات نيز در مسير اجرايي شدن قرار دارند. 

وي تصريح كرد: اين ستاد از سال گذشته و براساس مصوبه دولت در استان ها شكل گرفته كه براساس آمارها در تهران نسبت به ساير استان ها شمار بيشتري از جلسات اين ستاد تشكيل شده است.

استاندار تهران اظهار كرد: در اين مدت وضعيت ٥٥٥ واحدتوليدي داراي مشكل در ٩٣ جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان بررسي و تعيين تكليف شد.

هاشمي بيشترين مصوبات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان تهران را مربوط به امور بانكي عنوان كرد و گفت: ٤١ درصد مصوبات به اموربانكي، ٢٦ درصد به بيمه ها، ٢١ درصد به امور مالياتي و بقيه به ساير موارد مرتبط بوده است.

وي يادآور شد: وضعيت واحد هاي توليدي مطرح شده در ستاد تسهيل توليد استان ابتدا در كارگروه هاي تخصصي زير مجموعه برسي و ارزيابي و سپس براي جمع بندي و گرفتن مصوبه به ستاد ارجاع داده مي شوند.

هاشمي با اشاره به اينكه وضعيت واحدهاي داراي مشكل از طريق استانداري، سازمان صنعت، معدن و تجارت بررسي مي شود تاكيد كرد: با در نظر گرفتن واقعيت ها تا جاي ممكن بر اساس قانون به واحدهاي توليدي كمك خواهد شد.

استاندار تهران اولويت اصلي استان در سال جديد را فعال كردن كامل ظرفيت واحدهاي توليدي نيمه فعال دانست و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مسئول اولويت بندي اين واحدها و پيشنهاد راهكارهايي است تا اين واحدها به ظرفيت مطلوب كه حداقل ٨٠ درصد است برسند.

به گفته هاشمي، فعال كردن كامل  واحدهاي نيمه فعال در راستاي ايجاد اشتغال با كمترين هزينه و بدون سرمايه گذاري است

وي با بيان اين كه ١٧ هزار واحد توليدي در استان تهران فعاليت دارند يادآور شد: اگر نيمي از اين واحدها داراي مشكل باشند با حل آن بين ١٥ تا ٢٠ درصد به آمار اشتغال استان اضافه مي شود.

استاندار تهران گفت: ايجاد اشتغال در حقيقت نجات نهاد خانواده است و سايه بسياري از آسيب هاي اجتماعي از جمله بزهكاري از سر جوانان برداشته مي شود.

وي  با اشاره به اينكه جذب سرمايه گذاري هاي جديد بر اساس سياست هاي دولت تدبير واميد از ديگر اولويت استان تهران است يادآور شد: در بخش هاي صنايع پيشرفته (هايتك)، صنايع غذايي و نيز بازسازي و نوسازي صنايع كنوني استان، ظرفيت گسترده اي براي سرمايه گذاري و اشتغال وجود دارد.

هاشمي با اشاره به اين كه در سال ٩٤ ايجاد ١٢ هزار هکتار شهرك صنعتي جديد در استان مصوب شد خاطرنشان كرد: اين كار براي ساماندهي واحدهاي موجود و انتقال به اين شهرك ها و نيز تجهيز آن ها به فناوري هاي نوين بسيار مهم است.

استاندار تهران گفت: به منظور فعال كردن واحدهاي توليدي، جلسات ستاد اقتصاد مقاومتي استان هرپنجشنبه برگزار مي شود ضمن اينكه برگزاري نشست هاي ستاد تسهيل و رفع موانع توليد به صورت ماهانه ادامه خواهد داشت.

در اين نشست، مشكلات شماري از واحدهاي توليدي استان تهران مطرح و براي رفع آن ها دستوراتي از سوي استاندار صادر شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 198

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/198/تصويب-٧٢٠-مصوبه-رفع-مشكلات-واحدهای-توليدی-استان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir