کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جایزه BIM از سوی شهرداری تهران راه اندازی می شود

12 ارديبهشت 1398 ساعت 18:01


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «مجید فراهانی» در اختتامیه دومین کنفرانس بین المللی BIM اظهار کرد: مدل سازی اطلاعات ساختمان نیاز صنعت است و از سوی بخش خصوصی توسعه پیدا کرده و نهادهای مدنی، مردم، سازندگان، طراحان، مشاوران باید برای گسترش این تکنولوژی کمک کنند.

وی افزود: در برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران هم بهره مندی و ضرورت استفاده از فناوری های نو در مدیریت شهری تاکید شده است. هوشمندسازی شهر تهران و اینترنت اشیا از جمله این موارد است.

فراهانی گفت: دنیا و مدیریت شهری از هوشمندسازی برای تسهیل گری و کاهش مشکلات شهری استفاده کرده و اینترنت اشیا و هوشمندسازی شهر و استفاده از تکنولوژی های برتر ساخت همچون BIM هم به این امر کمک می کند.

به گفته این عضو شورای شهر، توسعه زیرساخت های شهری و استفاده از فناوری اطلاعات و داده های مکانی ساختمان ها و BIM در برنامه توسعه سوم شهرداری الزام شده است.

وی گفت: مدل سازی اطلاعات ساختمان نه در بعد مدیریت ساختمان بلکه در مدیریت شهری موثر است، برگزاری چنین کنفرانس هایی و آشنایی با تجربه کشورها در استفاده از تکنولوژی BIM و بهره گیری از دانشِ دانش آموختگان این عرصه در مدیریت پروژه های عمرانی و شهری تاثیر گذار است. بنابراین محتوای دومین کنفرانس بین المللی و ارائه ها و مقالات برتر باید در خروجی رسانه ها قرار گیرد و همه از آن مطلع شوند.

فراهانی اعلام کرد: از سال آینده شهرداری تهران جایزه BIM را راه اندازی می کند تا مشوق برترین های این تکنولوژی باشد.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1965

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1965/جایزه-bim-سوی-شهرداری-تهران-راه-اندازی-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir