کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

40 سخنرانی و 30 مقاله برتر در دومین کنفرانس بین المللی BIM ارائه میشود

10 ارديبهشت 1398 ساعت 16:40


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «مجتبی عزیزی» در دومین کنفرانس بین المللی BIM که در پؤوهشگاه نیرو برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشــته که اولین دوره از کنفرانس بین المللی bim برگــزار شــد، اســتقبال قابل توجهــی از این کنفرانس توسط جامعه دانشگاهی، اجرایی و به طور خاص نهادهای دولتی کشور به عمل آمد. این اســتقبال گسترده تبدیل به انرژی مضاعف برای تیم برگزاری کنفرانس شــد تا تلاش کند این عطش سازنده در صنایع ساخت و ساز کشور را به بهترین شکل پاسخ دهد.

وی افزود:  تشـکیل منظم جلسات شورای سیاست گذاری، دعوت از تمامی نخبگان و متخصصان در بخش های مختلف صنعت و دانشگاه و همچنین توســعه ارتباط با متخصصان خارجی منجر به شکل گیری برنامه هایی متنوع برای کنفرانس دوم  شد.

 مدیر دومین کنفرانس بین المللی bim گفت: در این دوره از کنفرانس بیش از 40 سخنرانی و کارگاه آموزشی از کشورهای ایران، مجارستان، نروژ، آمریکا، آلمان و استرالیا، در کنار 30 مقاله برتر پژوهشــی و نمایشگاه تخصصی از جدیدترین دستاوردها در زمینه bim پیش بینی شده است. همچنین برای برگزاری این کنفرانس، 4 هزار نفر ساعت، فعالیت 50 نفری کمیته علمی، هسته مرکزی 5 نفره، و سیستم اجرایی 30 نفره تلاش شده است.

عزیزی افزایش دو برابری مقالات و برگزاری اولین دوره از مسابقه open bim را از نقاط عطف دومین کنفرانس بین المللی bim عنوان کرد و افزود: در ســخنرانی ها و برنامه های امســال علاوه بر آگاهی بخشی، توجه ویژه ای به پذیرش BIM در کشــور در سطوح کلان شده است و بررسی و تحلیل اسناد بالادســتی در این زمینه و بر نقش دستگاه های سیاستگذار در این زمینه تأکید شده است. 

 مدیر دومین کنفرانس بین المللی bim اظهار کرد: برخلاف بســیاری از فناوری ها و یا رویکردهای مهندسی و مدیریتی که با تأخیر زیاد وارد کشــور ایران می شوند، خوشبختانه تعداد قابل توجهی از سازمان های دولتی، خصوصی و حتی اســاتید دانشــگاه و دانشــجویان، اهمیت این تحول بنیادین در صنایع AEC را درک نموده و تلاش های قابل تقدیری در راســتای ترویج و بکارگیری از BIM در کشور انجام داده اند.

وی با اشاره به دستگاه های حامی کنفرانس، گفت: حمایت راهبــردی و قابل تقدیر مجموعه هایی مانند وزارت راه و شهرســازی، ســازمان برنامــه و بودجه کشــور، دفتر مقــررات ملی و کنترل ســاختمان، ســازمان مدیریت و برنامه ریزی اســتان تهران، شــورای شــهر تهــران، قطار شــهری تهران،ســندیکای شرکتهای ســاختمانی، جامعه مهندســان مشاور و بســیاری از دانشــگاه های برتر کشور پشــتوانه ای اطمینان بخش و امید بخش بــرای برگزارکنندگان این کنفرانس بوده اســت و امیدواریم بتوانیم با برگزاری کنفرانســی درخور، پاسخگوی بخش اندکی از اعتماد آنها باشیم.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1955

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1955/40-سخنرانی-30-مقاله-برتر-دومین-کنفرانس-بین-المللی-bim-ارائه-میشود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir