کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی: تمام مدیران باید اسناد توسعه تهران را مثل کتاب درسی مطالعه کنند

17 ارديبهشت 1398 ساعت 17:43


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان قرچک که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: در این جلسه یکی از چالش های شهر قرچک بخش فاضلاب بود که پیشنهاد مصوبه و بودجه داشتید در حالی که همین فاضلاب در سند توسعه دیده شده و دیگر نیاز به مصوبه جدید و اعتبار خاص ندارد. این بدان معناست که باید هر اداره شهرستان یک نسخه اسناد توسعه ای تهران را که سال گذشته تصویب و ابلاغ شد داشته و طبق آن حرکت کند. 

ترکی اظهار کرد: وقتی در سند نوشته شده سرانه تراکم دانش آموزی در قرچک باید به سرانه کشوری برسد و منابع ریالی آن هم دیده شده دیگر نیاز به کاغذبازی و مصوبات جدید نیست. در این سند سهم خیرین مدرسه ساز، سهم دولت (ملی-استانی)، نهادهایی که مدرسه ساز هستند و همچنین بخش های عمومی در طول 4 سال دیده و تقسیم بندی شده است. حالا مدیرآموزش پرورش شهرستان سند را در دست داشته و پیگیری و اجرا کند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سازمان مدیریت تهران ماه ها و ساعت ها تلاش کرد با کمک ادارات کل استانی و شهرستانی و فرمانداران سند توسعه ششم را به طور منطقه ای تبیین و تدوین کند و موفق شد و حالا این سند ابلاغ شده است. در این اسناد تمام پروژه ها تعریف شده و باید وقت بگذارید و مثل کتاب درسی مطالعه کنید. 

ما در شورای برنامه ریزی در آینده جلسات را به طور منطقه ای برگزار می کنیم تا فرمانداران در جلسه حضور داشته و تصمیم گیری کنیم اسناد را چطور اجرایی کنیم تا موفق شویم.

بخش خصوصی را وارد کنید

ترکی گفت: وقتی تبصره 18 و 19 برنامه بودجه 98 می گوید باید از تصدی گری خارج شویم چرا باید ارشاد بگوید سینما می خواهیم بسازیم؟ بعد هم توقع بودجه داشته باشد؟ تبصره 19 می گوید تمام پروژه های شامل قانون باید به بخش خصوصی واگذار شود. قرچک با 300 هزار نفر جمعیت هم فرصت و هم تهدید است که قطعا فرصت آن بیشتر از تهدید است زیرا اگر جمعیت تهدید بود الان چین با 1.4 میلیارد نفر باید مخروبه و عقب افتاده بود. 

وی گفت: ما برنامه نوشتیم و منابع آن هم دیده شده برای همین سازمان مدیریت فقط رصد می کند و دستگاه های اجرایی باید برنامه را اجرا کنند. بعنوان نمونه چرا می گویید مدرسه را نمی توان به بخش خصوصی داد؟ چرا می گویید ورزشگاه و سینما و ... را نمی توان به بخش خصوصی داد؟ می شود و دولت هم باید حمایت و نظارت کند. 

6 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در تهران داشتیم/ 2500 میلیارد تومان شهرداری تهران گرفت

ما به دنبال اقتصاد بدون نفت هستیم و درآمد و هزینه هر شهرستان متناسب باشد. سال 1397 نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان از محل ارزش افزوده درآمد استان تهران بوده که 2500 میلیارد تومان آن شهرداری تهران و الباقی را شهرداری و دهیاری ها گرفتند. 100 میلیارد تومان آن هم وارد قرچک شده است.

دستگاه های اجرایی می توانند از فروش اموال مازاد بر نیاز خود پروژه های خود را اجرایی کنند. من می گویم همین دستگاه های اجرایی اموال مازادشان را بفروشند بودجه 10 سالشان تامین می شود.


کد مطلب: 1950

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1950/ترکی-تمام-مدیران-باید-اسناد-توسعه-تهران-مثل-کتاب-درسی-مطالعه-کنند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir