کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجازه ندهیم دستگاه ها با خمودگی پیش بروند

1 ارديبهشت 1395 ساعت 6:05


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران mbot.ir سید حسین هاشمی ظهر روز شنبه در حاشیه بازدید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در جمع رئیس و کارکنان این سازمان اظهار داشت: وضعیت کشور از لحاظ منابع مالی در سال 94 در طول انقلاب اسلامی بی سابقه بود، به طوری که ما این وضعیت را در دوران سخت جنگ تحمیلی هم نداشتیم با این حال سال 94 را به عنوان سخت ترین سال مالی با همكاری شما بدون مشكل گذراندیم.

وی افزود: با حداقل منابع هم می شود کشور را مدیریت کرد، تخصیص 50 درصدی بودجه عمرانی دستگاه ها و با موفقیت عبور کردن دوران سخت مالی در سال 94 هنر مدیریتی دولت بود.

وی در ادامه به شعارهای اقتصادی ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: خروج از اقتصاد تك محصولی متكی به نفت و خوداتكایی از شعارهای ابتدای انقلاب بود كه در دولت یازدهم محقق شد، آنچنانکه وابستگی به نفت در حال حاضر به پایین تر از 25 درصد رسیده است و تلاش دولت این است که این مقدار را به صفر برسانیم.

استاندار تهران افزود:  تحریم های ظالمانه علیه ایران در هر كشوری بود آن را فلج می كرد، اما ما نه تنها فلج نشدیم بلكه در بسیاری از بخش ها رشد کیفی داشتیم و هم اکنون هم تولیدات خود را به اروپا صادر می كنیم.

هاشمی اظهار داشت: در سال 95 به همت نیروی انسانی قوی مسیر اقتصاد مقاومتی را با موفقیت طی خواهیم کرد و این به معنای حصار کشیدن دور کشور نیست، ما تعامل و رابطه با کشورهای دارای منافع مشترک را حفظ خواهیم کرد.

استاندار تهران در ادامه به دستاورد بزرگ هسته ای کشور (برجام ) اشاره کرد و گفت: نادیده گرفتن تلاش دولت در دستاورد هسته ای جفا به دولت است. باید به این دولت کمک کرد تا  در تحقق شعار سال موفق شود و در این مسیر نقش مردم، محوری است. 

وی افزود:  حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهم است و نباید سرمایه گذاران را در بروكراسی های غیر ضروری گرفتار كنیم.

استاندار تهران نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی را در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی دانست و گفت:‌ سرمایه نیروی انسانی نقش اول در توسعه دارد، ما در استانداری و شما در سازمان مدیریت باید همه دستگاه ها را حركت داده و اجازه ندهیم با خمودگی پیش روند و مسیر را برای آن ها هموارتر کنیم.

هاشمی ادامه داد:‌ مدیران اجرایی استان توانمند هستند و با حداقل منابع اقدامات موثری انجام شده است، بنابراین باید اقتصاد مقاومتی با شعار خود اتکایی عملیاتی شود.

استاندار تهران به سهم استان تهران در پرداخت مالیات اشاره کرد و گفت: 50 درصد مالیات كشور و 80 درصد صادرات خدمات فنی-مهندسی ازاستان تهران محقق می شود، با وجود آنكه هر سال شاهد 6 تا 7 هزار میلیارد تومان افزایش مالیات استان هستیم اما میزان اعتبار استان تهران كم است، سال 94 سهم تهران از  مالیات کل کشور ( 10 هزار و 200 میلیارد تومان) حدود 8 هزار میلیارد بود. امیدواریم نمایندگان مجلس كمك كنند تا آنچه حق استان است تعلق بگیرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 193

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/193/اجازه-ندهیم-دستگاه-خمودگی-پیش-بروند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir