کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران با 5 مصوبه مهم

4 ارديبهشت 1398 ساعت 19:53


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران عصر امروز در پایان اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران در سال 98، مصوبات پیشنهادی را به شرح ذیل قرائت کرد:

1) کلیه دستگاه های اجرایی، فرمانداران و نهادهای موثر بر ساختار اقتصادی استان مکلف به رعایت و اجرای محورهای مصوب مربوط به رونق تولید در قالب گزارشهای ارسالی دبیرخانه ستاد می باشد. همچنین طرف دو هفته آتی نحوه تحقق اقدامات پیشرو در قالب برنامه های عملیاتی، تقویم زمانی و منابع مالی می بایست توسط دوایرصدرالاشاره  جهت تصویب نهایی به دبیرخانه ستاد ارسال گردد.

2) در تعیین و تعریف پروژه های مربوط به رونق تولید و مرتبط با برنامه های ابلاغی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، رعایت خطوط راهنما و منشور پروژه ها الزامی است.

3) کلیه پروژه های خاص و مهم مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی استان، می بایست تا پایان سال 1398 به اتمام و بهره برداری برسد.دبیرخانه ستاد مکلف به ارائه گزارشهای دوره ای از نحوه تحقق این پروژه ها در جلسات ستاد می باشد.

4) با توجه به لزوم استفاده از ظرفیت های بخش غیردولتی و عمومی استان (بویژه شهرداری ها و دهیاری ها)کلیه دستگاه های اجرایی مکلف به واگذاری طرح های تملک داراییهای سرمایه ای در قالب مفاد و شیوه نامه های مرتبط با ماده 27 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و ظرفیت های تبصره 19 قانون بودجه سال 1398 می باشد.

فرمانداران، شهرداران و دهیاران استان ملزم به حمایت و همکاری در تحقق اهداف این رویکرد قانونی می باشند.
دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مکلف به برگزاری جلسات مستمر و ارائه گزارش به جلسات ستاد در خصوص نحوه تحقق این موضوع می باشد.

5) با توجه به ظرفیت موثر مندرج در مفاد بند 5 ذیل تبصره 18 قانون بودجه،  اداره کل ارزش افزوده، فرمانداران و دهیاران استان برای تحقق اشتغال روستایی و به تبع آن رونق تولید برنامه های اجرایی خود را ظرف دو هفته آتی در اختیار دبیرخانه ستاد قرار داده تا در جلسات آتی به عنوان مصوبه به دستگاه های مرتبط ابلاغ گردد.

همچنین اداره کل ارزش افزوده 10 درصد از منابع حاصل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مرتبط با دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری (در اختیار فرمانداری ها)را می بایست در اجرای این ماده قانونی، ابلاغ نمایند تا پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به اجرا گذارده شود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1911

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1911/نخستین-جلسه-ستاد-اقتصاد-مقاومتی-استان-تهران-5-مصوبه-مهم

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir