کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعطای وام به روستائیان تهرانی برای مقام سازی بافت های فرسوده

26 فروردين 1398 ساعت 19:31


غلامرضا صالحی در گفتگو با پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: از مجموع 527 روستای استان تهران در محدوده مصوب طرح های هادی، 227 هزار مسکن روستایی شناسایی شده که از این تعداد، 143 هزار واحد معادل 63 درصد نامقاوم است.

وی با بیان اینکه شهرستان های ملارد، ورامین و قرچک بالاترین آمار را در بافت فرسوده روستایی دارند، افزود: 85 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای ملارد و 82 درصد واحدها در روستاهای ورامین و قرچک نامقاوم هستند.

صالحی اقدامات بنیاد مسکن در زمینه تسهیل نوسازی بافت فرسوده روستایی اشاره کرد و گفت: دولت به منظور تشویق روستائیان با بازسازی و نوسازی منازل نا مقاوم، 25 میلیون تومان وام با کارمزد 5 درصد و دوره بازپرداخت 12 ساله به روستائیان اعطا می کند.

همچنین از محل منابع بنیاد مسکن و در قالب تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلاتی به میزان 12 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و دوره بازپرداخت 5 ساله به روستاییان اعطا می شود.

همچنین به گروه های هدف و دهک های پایین که توان مالی برای بازسازی منزل خود را نداشته باشند، بین 4 تا 8 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می شود.


کد مطلب: 1892

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1892/اعطای-وام-روستائیان-تهرانی-مقام-سازی-بافت-های-فرسوده

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir