کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«سیلاب» محور گفتگوی عیدانه آقای استاندار و مدیران سازمان مدیریت

24 فروردين 1398 ساعت 12:01


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، بعد از ظهر روز شنبه، "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، به همراه معاونین و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت، میهمان عیدانه "انوشیروان محسنی بندپی" استاندار تهران در طبقه شانزدهم ساختمان عباس آباد بودند.

در این جلسه، یکی از مهمترین محورهای گفتگو، موضوع حادثه سیلاب در شمال و جنوب کشور بود، که استاندار از خدماتی که تیم استان تهران در خوزستان برای مدیریت بحران به عنوان استان معین انجام داده بود (ارسال 160 ادوات سنگین به خوزستان)سخن گفت و رئیس سازمان مدیریت استان تهران هم با اشاره به نعمات و خسارات سیلاب اخیر، گفت: قطعا اگر این بارش ها نبود با چالش بزرگی در سال 98 برای کشاورزان و تامین آب شرب در شهرهای کم برخوردار مواجه بودیم که شاید با بحران مهاجرت زیست محیطی رو به رو می شدیم.

استاندار تهران گفت: آبخیزداری باید اولویت هر استان باشد و خوشبختانه در استان تهران حادثه سیلاب نداشتیم، اما 30 نقظه آسیب پذیر اعم از پل ها و جوی های کم عرض در تهران وجود دارد که سازمان مدیریت باید در آیین نامه اجرایی سند آمایش سرزمینی درمورد شناسایی نقاط بحرانی و آسیب زا نکاتی را مدنظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال 98 مدیریت در بحران و مدیریت در منابع باید به درستی انجام بگیرد، افزود: اثر تخریبی سیل نسبت به زلزله بسیار بیشتر است و یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از سیلاب بعد از آبخیزداری، عدم تجاوز به بستر و حریم و لایرویی رودخانه ها است. 

در پایان، ترکی و محسنی بندپی گفتند: همان طور که استان تهران، نخستین استان امدادرسان در حادثه سیل جنوب کشور بود، همچنان این کمک ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، حادثه سیلاب در بخشی از استان های کشور، دغدغه اصلی مدیران دولتی بوده و همین موجب شد تا در دیدار 30 دقیقه ای مدیران سازمان مدیریت با استاندار تهران، درمورد این حادثه بحث و گفتگو شود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1883

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1883/سیلاب-محور-گفتگوی-عیدانه-آقای-استاندار-مدیران-سازمان-مدیریت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir