کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشگاه آزاد تکلیف ساخت بیمارستان پیشوا را مشخص کند

26 اسفند 1397 ساعت 8:30


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در حاشیه هجدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، در جمع خبرنگاران درباره ساخت بیمارستان در شهرستان پیشوا اظهار کرد: دو سال قبل در شهرستان پیشوا، جلسه ای مشترک شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان برگزار و در این جلسه، توسعه مراکز بهداشتی و درمانی مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: به لطف تدابیر دولت تدبیر و امید، از سال 92 مقرر شد تا همه شهرستان های استان تهران حداقل دارای یک بیمارستان 100 تخت خوابی باشند.در برخی شهرستان ها این بیمارستان ها افتتاح شده و در برخی همچون قدس، ملارد، شهریار، پردیس و دماوند در حال احداث است.

ترکی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا، ساخت مجموعه ای در قالب مرکز درمانی را آغاز کرده بود که مجوز آن از سوی دولت صادر شده اما طی چند سال است که موضوعات جدیدی عنوان می کنند. هفته گذشته قرار بر این شد تا پایان امسال این موضوع را تعیین و تکلیف کنند که اگر دانشگاه قادر به ادامه این کار است از ابتدا تا انتهای پروژه و تامین منابع مالی را عهده دار شود مجوز هم از سوی دانشگاه علوم پزشکی صادر شده و در اختیار آن ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در صورتی که دانشگاه قادر به ادامه کار نباشد، تغییر کاربری دهد، تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همکاری مدیران شهرستان، زمین و اعتبار ویژه ساخت بیمارستان را فراهم کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا سازمان مدیریت استان می تواند با دانشگاه آزاد در ساخت بیمارستان مشارکت کند؟ و یا اعتباری به آن ها تخصیص دهد؟ گفت: از ابتدا طرح مشارکتی وجود نداشت و کمکی هم از سوی دولت به آن ها نمی شود چرا که بخش خصوصی با برنامه و اعتبار خود ساخت بیمارستان را آغاز کرد. دولت در ارائه مجوز کمک های لازم را انجام داده و از آن ها پشتیبانی می کند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1876

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1876/دانشگاه-آزاد-تکلیف-ساخت-بیمارستان-پیشوا-مشخص-کند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir