کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار: کمیته ویژه و اطلس سرزمینی برای تحولات غرب استان تشکیل شود

26 اسفند 1397 ساعت 7:49


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «انوشیروان محسنی بندپی» در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی که در آن تحولات سرزمینی غرب استان تهران (شهرستان های ملارد، قدس و شهریار) به بحث و بررسی گذاشته شد، اظهار کرد: باید نگاه علمی، تخصصی برای برون رفت از وضعیت نامناسب کنونی در این شهرستان ها داشته باشیم چرا که اگر بی توجه به این موضوع باشیم، شرایط دشوارتر خواهد شد. با ادامه این شرایط، آیندگان به مسئولان فعلی از جمله بنده به عنوان مسئول استان نفرین خواهند کرد و اعلام می کنند که آنان ابزار، امکانات و دانش داشتند اما بر یکی از مهمترین مسائلی که با آن مواجه بودند چشم بستند.

وی به نبود نظارت در تغییر کاربری زمین های کشاورزی اشاره کرد و افزود: از سال های ابتدایی پیروزی انقلاب، موضوع گسترش شهرها و شرایط کنونی به ذهن مسئولان رسید و به همین دلیل قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها را تصویب کردند تا اکنون مد نظر قرار گیرد. اما حمایت نکردن از کشاورزان و رشد جمعیت، دو دلیل اصلی وضعیت کنونی است.

محسنی بندپی از تشکیل کمیته ای به ریاست معاونت عمرانی استانداری، با حضور نمایندگان دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل راه و شهرسازی، ثبت اسناد، محیط زیست و شورای عالی استان خبر داد و گفت: این کمیته باید حداکثر تا پایان خرداد نسبت به تدوین نظام اجرایی و شیوه عمل اقدام کند. همچنین اطلس سرزمین نقاط بحرانی شهرستان های ملارد، قدس و شهریار شناسایی، تدوین و منتشر شود تا تخلفات محرز شده و نظارت همگانی بر آن باشد.

به گفته استاندار تهران، این اطلس باید از نقشه های دارای مقیاس برخوردار باشد که اگر مسئول صدور پروانه، مجوزی صادر کرد، متوجه تخلف شد، هیچ عذر و بهانه ای  هم پذیرفته نباشد.

محسنی بندپی بر کمک و همکاری اداره کل میراث فرهنگی برای ثبت باغ ها به عنوان میراث طبیعی و شناسنامه دار کردن آنها تاکید کرد و افزود: هر گونه تغییر کاربری تخلف محسوب میشود و قطعا از این اقدام، تمام استان سود خواهند برد.

وی با بیان اینکه حریم شهرها برای تنفس آینده است و نباید در آن تغییر کاربری ایجاد کرد، گفت: طبق گزارش فرماندار ملارد، گاهی زمین های روستایی داخل حریم گرانتر از زمین های شهری خرید و فروش می شود، بنابراین باید طرح هادی تمامی روستاهای سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار تا پایان سال 98 تدوین و تهیه شود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1875

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1875/استاندار-کمیته-ویژه-اطلس-سرزمینی-تحولات-غرب-استان-تشکیل-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir