کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سال 98، مشعل گاز روستاهای فاقد گاز دماوند روشن می شود

11 اسفند 1397 ساعت 9:58


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، سومین کمیته برنامه ریزی شهرستان دماوند با حضور" نعمت اله ترکی"، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "میرزایی نکو" نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، "مجید صفری" فرماندار دماوند، معاونین وی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد.

مجید صفری فرماندار دماوند در این جلسه گفت:   تا هفته دولت ۹۸ قرار است، مشعل گاز روستاهای فاقد گاز شهرستان دماوند به موجب تعهدات دستگاه ها، روشن شود.

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری گردشگری عزم خود را جزم کردیم و به همین منظور، نمایشگاهی در بندرعباس برگزار شد که نماینده ما در این نمایشگاه شرکت کرد.

وی با اشاره به مصوبات جلسه مشترک شورای برنامه ریری و کمیته برنامه ریزی دماوند در یکسال گذشته، افزود: تعداد کمی از این مصوبات  باقی مانده و در این زمان باقی مانده از پایان سال تلاش میکنیم تا ۱۰۰ درصد مصوبات را تعیین تکلیف کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه تمرکز مدیریتی در شهرستان وجود ندارد، افزود: هیچ اداره ای حق ندارد خارج از مدیریت شهرستانی به استان گزارش دهد. این موضوع را چند بار در شورای اداری گزارش کردم.

صفری گفت: بسیاری از امکانات برخی سازمان ها همچون هلال احمر اجاره داده شده و تمام پول آن به استان داده میشود در حالی که شهرستان در آن نفعی نمیبرد. شهرستان همه امکانات از آب و برق و گاز را فراهم میکند اما هزینه به استان واریز میشود.

وی افزود: از ۴۳ مصوبه در کمیته برنامه ریزی سال گذشته، ۲۶ مصوبه کاملا اجرا شد، برخی مصوبه ها پیشرفت 70 تا 95 درصد داشته و تعداد 6 مصوبه تاکنون اجرایی نشده است.

براساس این گزارش،  تخصیص آب در حوزه شهرک های صنعتی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، مطالعات ساماندهی رودخانه ها، تامین اعتبار برای کمربندی سرهار، مدارس احداثی در سایت های مسکن مهر و طرح توسعه مسجد جامع، پارک ویزه بانوان، پروژه های ورزشی نیمه تمام روستایی از جمله مصوباتی است که تاکنون اجرایی نشده و یا تنها کار مطالعاتی آن آغاز شده است.

در این جلسه مقرر شد تا اعتبار و مشکل مصوبه های اجرایی نشده دماوند از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران کل تامین و مرتفع شود.


کد مطلب: 1836

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1836/سال-98-مشعل-گاز-روستاهای-فاقد-دماوند-روشن-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir