کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گردشگری، اولویت توسعه دماوند|آغاز طرح مطالعاتی خط ریلی

11 اسفند 1397 ساعت 9:15


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی در حاشیه سفر به شهرستان دماوند، در جمع خبرنگاران حضور یافت و درباره توسعه حمل و نقل عمومی و جاده ای این شهرستان اظهار کرد: این موضوع را با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کردیم و مقرر شد از سال 98 طرح مطالعاتی خط ریلی تهران – پردیس و دماوند آغاز شود.

وی با اشاره به افزایش جمعیت در 5 سال آینده در دماوند، افزود: این شهرستان به این پروزه نیاز دارد. به همین منظور کد اعتباری برای اجرای پروژه ریلی ارائه شد که امیدواریم تا سال 1400،  این بخش حمل و نقل شهرستان دماوند انجام شود.

ترکی گردشگری دماوند را مهمترین اولویت سند آمایش و توسعه استان معرفی کرد و گفت: تا سال 1400 دماوند باید در این حوزه پیشرفت قابل توجهی داشته باشد، براساس برنامه 30 نقظه گردشگری در این شهرستان شناسایی شده که تاکنون هشت نقطه آن ارائه شده و بر اساس سند توسعه، مبنای کار در دماوند حوزه گردشگری مد نظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد:  توسعه بخش ورزشی بویژه پیست اسکی آبعلی از دیگر برنامه های گردشگری در دماوند است که باید طبق نقشه راه ترسیم شده در سند توسعه و آمایش پیش رود.

وی با اشاره به پروژه کمربندی شهر دماوند نیز گفت: هم اکنون مطالعات پروژه سرهار به عنوان کمربندی غربی شهرستان انجام و بخشی از آن اجرا شده و اولویت نخست در بخش توسعه‌ حمل و نقل جاده‌ای، پروژه کمربندی و ریلی خط تهران، پردیس و دماوند است.

 

ترکی افزود: همچنین اطلاعات پروژه تقاطع غیر مسطح بلوار بعثت دماوند امروز مورد بررسی قرار گرفت و قرار است در سال 1398 با تأکیدی که نماینده مردم در مجلس داشت، به صورت مشارکتی با شهرداری دماوند این پروژه انجام شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه ما شاهد رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دماوند هستیم، گفت:  در حوزه برنامه‌ریزی آنچه را که در شهر تهران با عناوین مختلف ملاحظه می‌کنید، اعتقاد داریم که برای شهرستان دماوند اثرگذار نیست.این موضوع باید به نقاط مختلف شهر ترویج پیدا کند که هم کسبه و هم اصناف آن را مدیریت کنند تا در سنوات آینده مشکلات مختلف نداشته باشیم.

وی همچنین درباره بازدید خود از روند ساخت و تکمیل بیمارستان فاطمه الزهرا دماوند اظهار کرد: این پروژه با مشارکت خیرین و نهادها در حال اجرا است که برای تکمیل آن 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: مقرر شد این میزان اعتبار مورد نیاز به شکل تفاهم سه جانبه، توسط خیرین، منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شود.


کد مطلب: 1833

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1833/گردشگری-اولویت-توسعه-دماوند-آغاز-طرح-مطالعاتی-خط-ریلی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir