کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سالاری: باید در تهران به حکمرانی واحد برسیم

6 اسفند 1397 ساعت 11:23


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران عصر روز یکشنبه، جلسه هم اندیشی در مورد چالش های مشترک کلانشهر تهران و شهرستان های پیرامون در محل شورای شهر تهران با حضور برخی از اعضای شورای شهر و «نعمت الله ترکی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

محمد سالاری در ابتدای این جلسه گفت: جمعیت شهری تهران در سال ۸۵ حدود یک میلیون و حالا به ۱۲ میلیون نفر رسیده است. باید گفت در ۵۰ سال گذشته در شهرتهران جمعیت ۳ برابر شده است. این در حالی است که با کاهش منابع آب و تشدید مخاطرات طبیعی، ترافیک متراکم، تخریب منابع طبیعی، افزایش بافت فرسوده و زندگی ۴.۵ میلیون نفر در این بافت، ۱.۲ میلیون حاشیه نشین و تداخلات حریم پایتخت بخشی از چالش های پایتخت است. 

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: برآورد میشود در افق ۱۴۱۵ با افزایش جمعیت ۱۶ میلیون نفری و افزایش مصرف آب به ۵.۷ میلیون مترمکعب رو به رو هستیم. این یعنی اینکه ما باید در سطح کلان کشور با نظام حکمروایی به این چالش ها رسیدگی کنیم و امروز فقدان نظام حکمروایی منطقه کلانشهری داریم. 

سالاری گفت: چرا باید ۱۲۰۰ مرکز تولید پروانه و مجوز داشته باشیم؟ پیشنهاد می کنیم سیاست ایجاد شهرداری های جدید متوقف شود. همچنین شهر تهران از شمول تبصره های ۱ و ۴ ماده ۳ قانون تعاریف محدوده حریم ها مستثنی شده و در شاخص ها و معیارهای تبدیل روستا به شهر بازنگری شود.

وی افزود: پیشنهاد دیگر احیای قانون نظارت بر گسترش شهر تهران و احیای مصوبه مدیریت مجموعه شهری تهران در دولت اصلاحات است. البته باید منابع درآمدی پایدار برای شهرداری تهران و سایر شهرها ایجاد شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: ما در کلان شهر تهران اگر به حکمرانی واحد نرسیم مشکلات باقی خواهد ماند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1822

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1822/سالاری-باید-تهران-حکمرانی-واحد-برسیم

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir