کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای کاداستر| ۵۰ درصد زمین های کشاورزی استان تهران سند دار شد

6 اسفند 1397 ساعت 7:15


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اجرای طرح کاداستر زمین های کشاورزی استان تهران با پیگیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران و اجرای فوری و دقیق اداره کل جهادکشاورزی در سال جاری قوت گرفت و عملیاتی شد.

از ویژگی های طرح کاداستر می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

صدور سند تک برگی پیشگیری از رشد پدیده زمین خواری جلوگیری از جعل و مبارزه با فساد رفع تعارض در مالکیت ها و انطباق اطلاعات حقوقی پلاک ها با نقشه ها پیشگیری از حاشیه نشینی اطراف شهرهای بزرگ جلوگیری از ناهنجاری های ناشی از بافت های ناکارآمد شناخت کافی و دقیق کمیتی و کیفیت اراضی باغی و زراعی و برنامه ریزی دقیق برای تولیدات محصولات بر اساس این گزارش در این طرح ۲۱ نوع اطلاعات برای هر قطعه زمین وارد سامانه می شود و باید ۲۸۵ هزار هکتار زمین کاداستر شود.

در این طرح که با هزینه ۱۴ میلیارد تومانی در حال اجرا است تاکنون ۵۰ درصد اجرایی شده و به زودی شهرستان قرچک بعنوان نخستین شهر استان تهران جشن پایان کاداستر زمین های کشاورزی می گیرند.

در جلسه ای که میان ذوالفقاری مدیرکل جهادکشاورزی و نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و مهرداد مهرزاد رئیس اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد تهران برگزار شد چالش های موجود برای بارگزاری اطلاعات مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری شد.


کد مطلب: 1819

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1819/اجرای-کاداستر-۵۰-درصد-زمین-های-کشاورزی-استان-تهران-سند-دار

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir