کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظرفیت ها و چالش های مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران مستقر در ورامین

6 اسفند 1397 ساعت 16:15


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح روز یکشنبه، «نعمت الله ترکی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران در شهرستان ورامین بازدید کرد که در این برنامه «کریم ذوالفقاری» مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران ترکی را همراهی می کرد.

مرکز تحقیقات جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان تهران مستقر در ورامین بیش از ۹۰ سال قدمت دارد و خود مرکز در زمینی به وسعت ۱۸ هکتار قرارداشته و بیش از ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی هم در اختیار دارد‌ که تحقیقات کشت های گلخانه ای، امور دامی و کشت و پنبه را در دستور کار دارد.

این مرکز ۷ گلخانه و زمین های کشاورزی دارد که متاسفانه وضعیت این مرکز به دلیل مستهلک بودن نیاز به توجه بیشتر دارد و نیروهای آن از ۷۰۰ نفر در آغاز کار به ۱۴۰ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش این مرکز خودگردان است که با قراردادهای پژوهشی و شرکت در مزایده های پژوهشی و اجاره خانه های سازمانی تامین مالی خود را انجام می دهد. متاسفانه ایستگاه مرکز تحقیقات در منطقه خجیر مورد تعرض زمین خوارها قرار گرفته که نیازمند تجهیزات امنیتی است.

*کشاورزی تهران در سطح کشور نمونه است

ذوالفقاری مدیرکل جهادکشاورزی در این بازدید از اقدامات سازمان مدیریت تهران در تدوین سند توسعه استان تهران گفت: استان تهران ۷۰ درصد صنعتی شدن در بخش کشاورزی را طی کرده و این کم نیست و در کشور نمونه است.

وی افزود: مراکز تحقیقاتی مغز متفکر جهادکشاورزی است. برگزاری همایش و برنامه ها با حضور کشاورزان و محققان همیشه در دستور کار است. تهران در ازای یک مترمکعب آب ۲.۵ کیلوگرم تولید می کند در حالی که این عدد برای کشور ۱.۵ کیلو است. چرا باید ۱۵ تا ۲۵ کیلو علوفه مصرف شود که یک کیلو گوشت تولید شود و حالا به بحران تبدیل شده در حالی که با تحقیقات و روش های جدید می توان با ۵ کیلو علوفه به یک کیلو گوشت رسید.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1814

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1814/ظرفیت-چالش-های-مرکز-تحقیقات-کشاورزی-استان-تهران-مستقر-ورامین

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir