کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هیچ بیماری به خارج کشور اعزام نمی شود

3 اسفند 1397 ساعت 19:29


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران انوشیروان محسنی بندپی در نشست ارزیابی پروژه های عمرانی حوزه بهداشت و درمان سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار بر کاهش محرومیت درمانی و بهداشتی این سه شهرستان و توسعه فضاهای مرتبط با این خدمات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه با این اعتبار قطره چکانی پرداخت شده برای پروژه های عمرانی در اختیار دولت طبیعی است که نتوان این طرح ها طبق برنامه زمانبندی شده به اتمام رساند افزود: برای سه بیمارستان در دست احداث در شهرستان های شهریار، ملارد و قدس 160 میلیارد تومان اعتبار بنا بود تامین شود که تاکنون فقط 30 میلیارد تومان از آن تامین شده است.

محسنی بندپی افزود: یکی از وظایفی که بر اساس قانون اساسی بر عهده حاکمیت و دولت گذاشته شده، پاسخگویی به دغدغه ها و مطالبات مردم در تامین خدمات سلامت است.

وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب هم بارها تاکید کرده اند که مردم در روند درمان بیماران خود نباید دغدغه ای به غیر از رفع بیماری داشته باشند. فراهم سازی امکانات و تجهیزات پزشکی برای عموم اقشار جامعه از نکات برجسته انقلاب اسلامی است و امروز هیچ بیماری برای دریافت خدمات تخصصی درمانی به خارج از کشور اعزام نمی شود.

استاندار تهران گفت: نباید فراموش کرد زمانی را که پزشکان هندی و بنگلادشی در ایران به ارائه خدمات درمانی می پرداختند در حالی که حتی زبان مردم را هم متوجه نمی شدند.

وی به روند احداث بیمارستان ها در سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار اشاره کرد و گفت: احداث این مراکز درمانی باید به عنوان یک نیاز ویژه در دستور کار قرار گیرد تا مردم از سرگردانی در دریافت خدمات حوزه سلامت خارج شوند.  مردم به دلیل همین وعده های بی سرانجامی که مسئولان به آنان داده اند و عمل نکرده اند اعتمادشان را نسبت به مدیران و مسئولان از دست داده اند.

وی تاکید کرد: تامین امنیت، سلامت و آموزش همه مردم بر عهده حاکمیت و دولت است و باقی مسائل را باید به بخش خصوصی واگذار کند تا در اسرع وقت به بهره برداری برساند و در اختیار مردم قرار دهد.  تامین اجتماعی هم باید در با توجه به حضور تعداد قابل توجهی از افراد بیمه شده آن در این شهرستان ها، بخشی از خدمات درمانی مورد نیاز را تامین کند.

محسنی بندپی افزود: بنگاه های اقتصادی و تولیدی هم یک مسئولیت اجتماعی در این مناطق دارند که می توانند به این طریق به کمک توسعه خدمات سلامت بیایند.


کد مطلب: 1809

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1809/هیچ-بیماری-خارج-کشور-اعزام-نمی-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir