کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجمع مشورتی جوانان بازوی سازمان مدیریت برای تحقق اسناد توسعه است

5 اسفند 1397 ساعت 12:42


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مجمع مشورتی جوانان استان تهران صبح روز چهارشنبه به ریاست نعمت الله ترکی در محل ساختمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علی عشاقی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: اطلاعات دقیق و ریز اسناد توسعه ای استان تهران را همراه با اینفوگرافیک در قالب یک بسته نرم افزاری به تمامی اعضای مجمع مشورتی جوانان استان تهران امروز تحویل می دهیم تا جوانان نخبه که قرار است مشاوران شهرستان های استان تهران باشند با اطلاعات جامع و متقن از برنامه توسعه آن شهرستان حرکت کنند.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران انتظار همراهی و کمک در تحقق اجرای این اسناد در استان تهران را دارد چون نقد کردن را رسانه ها و نخبگان و سیاسیون و حتی مردم در فضای مجازی و رسانه بر عملکردها دارند اما ما بیشتر همراه برای اجرای اسناد توسعه ای می خواهیم تا سال 1400 وضعیت استان تهران با یک تحول درست و خوب برسد. 

پس از اظهارات عشاقی چند نفر از اعضای مجمع مشورتی جوانان استان تهران در مورد چالش ها و نحوه تعامل با دستگاه های اجرایی نکات خود را بیان کردند.

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم در ادامه این جلسه گفت: در استان تهران یک آسیب شناسی حرفه ای و دقیق انجام دادیم تا بر اساس آن بتوانیم اسناد توسعه تهران را تدوین و برنامه ریزی کنیم. بر این اساس ظرفیت های هر شهرستان تعیین شد و در سند اقدام به تقویت آن بعنوان پیشران توسعه کردیم. با این سند هر فردی که بخواهد سرمایه گذاری کند می داند برنامه چیست و کجا و در چه حوزه ای سرمایه گذاری کند. 

وی افزود: ایجاد شهر و شهرستان کاری ندارد اما آیا این شهرستان جدید زیرساخت های لازم را دارد؟ چرا باید تهران با رشد جمعیت و مهاجرت روبرو باشد وقتی زیرساخت های آن کافی نیست؟ کشورهای توسعه یافته را هم اگر رصد کنید با برنامه به اینجا رسیدند. درخواست ما این است که حوزه مشورتی جوانان در حوزه تسهیل گری به ما کمک کنند. وقتی اسناد توسعه ای محور اصلی کار هر فرماندار و دستگاه اجرایی است جوانان نخبه هم در این مجمع اسناد را مطالعه کنند و بر اساس آن حرکت کنند. این حرکت یعنی دیدن چالش ها و مشکلات برای تحقق سند و دبیرخانه اسناد توسعه به سرعت برای رفع آن اقدام می کند. نکته دیگر فرهنگ سازی اجرای این سند توسعه است که مجمع مشورتی جوانان می تواند بازوی توانمند سازمان مدیریت تهران باشد.

در این جلسه همچنین درخواست شد به دلیل موفقیت روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در سال جاری و با توجه به توانایی تیم اتاق خبر این سازمان یک دوره آموزش رسانه و روابط عمومی به اعضای مجمع مشورتی داده شود که ترکی با برگزای این دوره موافقت کرد.

در پایان این جلسه سناد توسعه ای استان تهران به اعضای مجمع مشورتی جوانان تقدیم شد.


کد مطلب: 1805

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1805/مجمع-مشورتی-جوانان-بازوی-سازمان-مدیریت-تحقق-اسناد-توسعه

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir