کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از انبار غله تهران

29 بهمن 1397 ساعت 9:02


به گزارش خبرنگار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی از انبار غله استان تهران در خیابان بعثت بازدید کرد.

انبار غله جنوب تهران 22 کندو دارد که در سال 1318 توسط آلمان ها در منطقه کنونی نازی آباد تهران ساخته شد. این سیلوها مهمترین مرکز انبار گندم و تولید آرد و حتی تولید نان بوده که بخش تولید نان توسط ایتالیایی ها ساخته شده است. ظرفیت این سیلوها 60 هزار تن یعنی هر کندو 3 هزار تن است که ماندگاری یک ساله گندم را دارد.

مدیریت این سیلو و انبار غله پس از خروج آلمان به دست روس ها افتاد و بعد انقلاب هم نیروهای ایرانی مسئولیت را برعهده گرفتند. وسعت زمین این سیلو و انبار 196 هزارمتر مربع است و به تازگی پیروزحناچی شهردار تهران پیشنهاد ایجاد موزه آرد و نان تهران را در این محل داده است. به گفته مدیر این مرکز هزینه نگهداری گندم هر کیلو 150 تومان است و 220 نفر هم پرسنل دارد و به دلیل اهمیت پدافند غیرعامل این مرکز مجهز به پایگاه پلیس و آتش نشانی است.

نکته جالب اینکه همچنان این سیلو ها پس از 80 سال فعال است و آسیب ندیده است. 

ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این بازدید گفت: استفاده درست از این محل بعنوان موزه آرد و نان و ورود تکنولوژی نوین می تواند نام این سیلو را در سطح جهان مطرح کند. می توان از وسعت زمین و فضای این سیلوها به نحو احسن استفاده کرد. همچنین می توان از این محل برای حضور توریست ها و حتی خود آلمانی ها و ایتالیایی ها استفاده کرد و این جذب سرمایه گذار و گردشگر خواهد کرد.

عکس| بازدید از سوله انبار غله در محله نازی آباد تهران


کد مطلب: 1801

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1801/بازدید-رئیس-سازمان-مدیریت-برنامه-ریزی-استان-تهران-انبار-غله

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir