کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش دو برابری تولیدات کشاورزی پیشوا تا سال 1400

30 بهمن 1397 ساعت 5:25


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در حاشیه جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان پیشوا با اشاره به تدوین سند برنامه ششم استان ها اظهار کرد: در بخش برنامه های توسعه، طبق برنامه ششم توسعه در کشور و در سطح استان، سازمان برنامه کشور، استان ها را ملزم به تهیه برنامه ششم توسعه در استان ها، تدوین، ابلاغ و اجرای آن کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در برنامه ششم توسعه، ارزیابی و حل مسائل و مشکلات شهرستان ها تا سال 1400 است، افزود: برنامه ها در هر حوزه ای مشخص و در کنار آن جدول تامین منابع مالی پروژه ها و برنامه ها هم تهیه شده است.

ترکی گفت: در حوزه نوسازی مدارس، در سطح استان، 16 هزار کلاس درس نیاز است که ساخت آن طی 5 سال هدف گذاری و تامین مالی آن هم پیش بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، حوزه های فرهنگی، زیربنایی، اقتصادی و اجتماعی را اصلی ترین بخش های سند برنامه ششم توسعه دانست و گفت: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخت دو فرهنگسرا در پیشوا دستور کار قرار گرفته و در بخش آبرسانی تا سال 1400 آب شرب سالم و بهداشتی باید به دست مردم برسد.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت خوب پیشوا در کشاورزی، باید ظرفیت واحدهای تولیدی در این بخش تا سال 1400 دو برابر شود، اظهار کرد: تمام فعالیت ها و تلاش ها در قالب برنامه با رویکرد مشارکت مردمی است، به تعبیری دیگر بخش خصوصی باید وارد عمل شده و دولت به عنوان تسهیل گر پشتیبانی کند.

ترکی افزود: دولت به عنوان تسهیل گر در قالب بودجه سال 97 تبصره 18 حدود 68 هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف، حمل و نقل ریلی، جاده ای، بافت فرسوده شهری، حاشیه نشینی، ناوگان خودرویی داخل و برون شهری دیده و این تبصره در بودجه سال آینده هم تکرار شده است، بخش خصوصی به راحتی می تواند از این امکان برای سرمایه گذاری استفاده کند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه سال آینده شاهد افزایش 23 درصدی در منابع مالی  هستیم، گفت: بودجه عمرانی استان تهران در سال 97 در سه بخش  ملی، ملی استانی شده و استانی 660 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال 98،  870 میلیارد تومان است. بودجه جاری در سال جاری 560 میلیارد تومان بوده که در سال 98، 850 میلیارد تومان شده است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1794

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1794/افزایش-دو-برابری-تولیدات-کشاورزی-پیشوا-سال-1400

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir