کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبر خوش به کشاورزان ورامین؛ایجاد پایانه صادراتی موقت برای عرضه محصولات

23 بهمن 1397 ساعت 13:00


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در حاشیه افتتاح پروژه های شاخص شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بخش سند برنامه ششم توسعه، پیشران های توسعه در شهرستان ورامین تعیین شده که در بازدید و افتتاح امروز به اتفاق فرماندار، مدیرکل جهاد کشاورزی و مدیر حوزه مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان، این پیشران های توسعه ای را پیگیری کردیم.

وی افزود: امروز در شهرستان ورامین، 116 پروژه و طرح با اعتباری بالغ بر 148 میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه ورامین، پتانسیل کشاورزی و صنعتی مناسبی دارد، افزود: اولویت ما در این شهرستان، توسعه زیرساخت های راه و شهرسازی و احداث راه های ریلی و جاده ای است، بر اساس پیشران های توسعه، احداث سه محور کمربندی سوم به ورامین و به سمت رودهن و بومهن، اتصال ریلی شهرستان به تهران و آماده سازی زیرساخت های عمران و آبادانی تا 1400 باید اتفاق بیفتد.

ترکی گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی در ورودی شهر ورامین، زمینی به مساحت 200 هکتار در اختیار دارد که قرار است طرح کشاورزی و گلخانه ای در آن اجرا کند. این طرح تولیدی است و باعث ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از ایجاد پایانه صادراتی ویژه فروش محصولات کشاورزی به شکل موقت برای کشاورزان ورامینی خبر داد و توضیح داد: سال های گذشته، در شهرستان پیشوا، مجوزی به بخش خصوصی برای پایانه صادراتی یا فروش محصول کشاورزی در زمینه های مختلف ارائه شد که هفته گذشته مطلع شدیم بخش خصوصی دیگر قادر به ادامه کار نیست، بنابراین با هماهنگی فرماندار ورامین مقرر شد، زمینی برای عرضه موقت محصولات کشاورزی به شکل مکانیزه در اختیار کشاورزان قرار دهیم. زمین غرفه بندی شده و  از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی تامین می شود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1780

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1780/خبر-خوش-کشاورزان-ورامین-ایجاد-پایانه-صادراتی-موقت-عرضه-محصولات

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir