کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تدوین اهداف بنیادین شهرستان های پایتخت برای نهایی شدن آمایش آغاز شد

18 فروردين 1395 ساعت 9:14


محمد کارکن، در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با ارائه گزارش از اولین جلسه هم اندیشی دبیران کمیته برنامه ریزی شهرستان های استان تهران در سال ۹۵ اظهار داشت: در این جلسه توجیهی و آموزشی با حضور دبیران استانی تصمیم بر آغاز تدوین اهداف بنیادین و شبکه اهداف مقطعی شهرستان های  ۱۶ گانه استان تهران گرفتیم.

وی در تشریح جزئیات جلسه هم اندیشی دبیران کمیته برنامه ریزی شهرستانی ۱۶ گانه تهران گفت:در این جلسه مقرر شد که دبیران پیش نویس اهداف هر شهرستان را بر اساس اسناد و مدارک موجودی که در اختیارشان قرار دارد تهیه کنند که بر همین اساس پرسش نامه ای در اختیار آنها قرار دادیم تا برای پیشبرد برنامه ها، در بین مدیران هر شهرستان توزیع کنند.

کارکن اضافه کرد: کمیته برنامه ریزی هر شهرستان اهداف را جمع بندی، تصویب و در نهایت به ما ابلاغ می کند که ما هم بر همین اساس، سازمان فضایی موجود در هر شهرستان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم تا تناسب و هماهنگی این سازمان را با اهداف استان و کشور بسنجیم.

وی بیان داشت: در تمام شهرستان ها و بخش های مختلف مجموعه اهدافی داریم که شبکه ای از اهدف مقطعی ایجاد و نهایتا به اهداف بنیادین می رسد تا زیرساخت ها برای سازمان فضایی مشخص شود.

رئیس گروه آمایش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه هدف نهایی شبکه اهداف مقطعی و بنیادین در هر شهرستان، ترسیم سازمان فضایی برای آن است، گفت: افزایش کارایی و بهره وری بخش های اقتصادی و سایر نهادها همچون بهداشت، راه، کشاورزی، بخش های خدماتی، نظامی، انتظامی و... در این راستا انجام می شود.

وی افزود: سازمان فضایی به نوعی برای فعالیت همه بخش های اقتصادی بسترسازی می کند، بدین ترتیب برای ارزیابی سازمان ها در انجام فعالیت های اقتصادی، باید با سنجش شرایط  هر شهرستان، آنها را اولویت بندی کنیم.

رئیس گروه آمایش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: برنامه مذکور در سه سطح استان، شهرستان و بخش های مختلف اقتصادی انجام می شود و مضاف بر جلسه دبیران کمیته برنامه ریزی شهرستان های استان تهران، اولین جلسه استانی هم در اسفند ماه سال گذشته برگزار و تا دو هفته آینده هم برای بخش های اقتصادی به صورت جداگانه جلسه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: انتظار ما این است که فعالیت ها و برنامه های مذکور تا دو ماه آینده به نتیجه نهایی برسد.

کارکن درباره چگونگی حضور بخش های اقتصادی در جلسات برنامه ریزی شبکه اهداف بنیادین گفت: برای طبقه بندی بخش های اقتصادی تاکنون به نتیجه نرسیدیم و بعد از طبقه بندی بخش ها در بررسی اهدافشان به دو هفته زمان نیاز داریم تا در نهایت مجموعه اهداف به تصویب نهاد بالاتر یعنی شورای مدیران استانی برسد.

رئیس گروه آمایش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تصریح کرد: این اقدامات برای نهایی شدن آمایش است  است چراکه برای تدوین آمایش تهران نیازمند انجام اقداماتی هستیم که یکی از آنها احثاء اهداف بنیادین استان و بخش های اقتصادی و شهرستان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 176

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/176/تدوین-اهداف-بنیادین-شهرستان-های-پایتخت-نهایی-شدن-آمایش-آغاز

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir