کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحول بنیادین در آمار کشور؛ سند برنامه ملی توسعه آمار کشور ابلاغ شد

9 بهمن 1397 ساعت 11:02


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، سند برنامه ملّی توسعه آمار كشور 1400-1396 توسط  «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور و رئيس شورای عالی آمار به كليه دستگاه‌های اجرايی كشور و نهادهای عمومی غير‌دولتی جهت اجرا ابلاغ شد.

در این سند چشم انداز، ماموريت، اهداف و راهبردهای کلان نظام آماری و همچنین اصلاح قوانين و مقررات و تشکیلات مرتبط با نظام آماری کشور مشخص شده است.

در اولین گام تدوین این برنامه، عملکرد نظام آماری کشور طی سال های اجرای دومین برنامه ملی آمار 1394-1390 و همچنین نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت های پیش روی آن مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گرفت.

در گام بعدی و با تشکیل کارگروههای تخصصی و مشارکت دستگاه های اجرایی، چشم انداز و ماموریت نظام آماری و همچنین
اهداف و راهبردهای کلان نظام آماری برای درج در برنامه ملی توسعه آمار کشور 1400-1396( NSDS ) تعیین شد و به منظور اجرایی شدن این راهبردها، برنامه ملی توسعه آمار کشور در محورهای اصلاح قوانين و مقررات و تشکيلات نظام آماری، توليد آمار و استقرار نظام امارهای ثبتی مبنا، محاسبات ملی و شاخص های کلان، فناوری اطلاعات، پژوهش و آموزش آمار، نظارت و مدیریت کیفیت آمار و ترویج و اشاعه اعتماد عمومی به آمار و گسترش ارائه آمارهای ملی و بین المللی با همکاری دستگاه های اجرایی تدوین و ارائه شده است.

انتهای پیام./

 


کد مطلب: 1741

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1741/تحول-بنیادین-آمار-کشور-سند-برنامه-ملی-توسعه-ابلاغ

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir