کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد استاندار تهران؛

جرایم ماده 100 و 99 را شورای برنامه ریزی توزیع کند

6 بهمن 1397 ساعت 12:05


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «دکتر انوشیروان محسنی بندپی» در حاشیه شانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز شورا اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد در روستاهایی که جمعیت بالایی دارند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا حداکثر ۶ ماه دیگر نسبت به بازنگری طرح های هادی اقدام کرده و این طرح ها را در اختیار شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران قرار دهد.

وی با اشاره به اهمیت حریم و حفاظت اراضی کشاورزی در روستا، گفت: ساخت و ساز در این حریم ها ممنوع است، ۳۷ شهر استان تهران طرح جامع و تفصیلی دارند و ۷ شهر از این طرح ها بی بهره اند.

استاندار تهران گفت: اگر خزانه بپذیرد،جرایمی که بر اساس اصل ماده ۹۹ و ۱۰۰ به خزانه وارد می شود، بر اساس پیشنهاد شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران توزیع شود راهکار موثری برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز خواهد بود.

محسنی بندپی درباره ساماندهی روستاهای استان و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی در آن ها گفت: دستگاه های متولی باید بررسی کنند و با استفاده از نقشه های گوگل و یا امکانات تکنولوژی روز هر نوع تغییر کاربری اراضی را از طریق ماهواره ای رصد کنند، تا نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

به گفته استاندار تهران، بازنگری طرح های 20 ساله هادی در روستاها، مقرون به صرفه کردن کشاورزی و پیگیری دستگاه های مسئول می تواند از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند.

وی با اشاره به قانون مصوب مجلس در سال ۹۶ گفت: این قانون پیشگیری را ضعیف کرد، اگر به کسی که ساخت و ساز خلاف داشته آب، گاز و برق بدهیم، دیگر نمی توان جلوی تسری این ساخت و ساز را گرفت، از طرفی دهیاران و شهرداران درآمدی ندارند و منتظرند، ساخت و ساز خلافی صورت بگیرد و از طریق ماده ۱۰۰ و ۹۹ کسب درآمد کنند، اگر ما واقعا قانونی پیدا کنیم، که این درآمد به خزانه رفته و براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه توزیع شود، بسیار موثر است.

محسنی بندپی درباره ویلاسازی برخی مسئولین و مقامات در دماوند گفت: جهاد کشاورزی مسئول جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است و در حریم شهرها نیز شهرداری ها مسئول مقابله با این امر هستند و نباید پروانه صادر شود، نظارت بر نقشه جامع تفصیلی بر عهده اداره راه و شهرسازی است و همه در مقابل قانون برابر هستند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1727

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1727/جرایم-ماده-100-99-شورای-برنامه-ریزی-توزیع-کند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir