کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انفجار جمعیت در پیرامون پایتخت|ابلاغ دوباره طرح تفصیلی به شهر و روستا

6 بهمن 1397 ساعت 9:31


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در حاشیه شانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به مهاجرت 6 میلیون نفری به شهرهای پیرامونی تهران، اظهار کرد: استان تهران 16 شهرستان دارد که تراکم جعیتی برخی از آن ها مانند بهارستان در هر کیلومتر مربع، 10 هزار نفر است. این درحالی است که میانگین استقرار جمعیت در هر کیلومتر مربع در کشور 45 نفر است. این عدد در شهر تهران بیش از 6 هزار نفر محاسبه شده است.

وی یکی از چالشی ترین بحث های استان تهران را ساخت و سازهای  غیر مجاز دانست و تاکید کرد: وضعیت استقرار جمعیت با این وسعت سرزمینی در سال 97 نشان می دهد، 35 نقطه روستایی استان تهران در مرز بحران انفجار جمعیت و حاشیه نشینی است.

ترکی از ابلاغ دوباره و رسمی طرح های جامع و تفصیلی به 16 شهرستان تهران از طریق شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تمام شهرهای استان طرح جامع، تفصیلی و طرح هادی روستایی دارند طبق قانون باید در دستور کار قرار بگیرد و دستگاه های متولی امر همچون جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به اجرا اقدام کنند و دستگاه های نظارتی بر روند آن کنترل داشته باشند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین از ساماندهی منطقه ای شهرها و روستاهای استان تهران در جلسات شورای برنامه ریزی استان خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تا در هر جلسه از شورای برنامه ریزی، شهرستان ها و روستاهای یک نقطه از تهران (غرب، شرق، شمال، جنوب) را بررسی، ارزیابی و کنترل کنیم.

وی همچینن افزود: فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تهران موظف هستند تا اطلاعات شهر و روستاها را در سامانه اطلاعات استان تهران که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی طراحی شده بارگذاری کنند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1726

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1726/انفجار-جمعیت-پیرامون-پایتخت-ابلاغ-دوباره-طرح-تفصیلی-شهر-روستا

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir