کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت بیمارستان درشرق پایتخت|شهرستان های تهران محروم هستند

1 بهمن 1397 ساعت 19:57


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،"دکترانوشیروان محسنی بندپی" استاندار تهران در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان پردیس، اظهار کرد: براساس آمارهای رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، طی 4 سال آینده جمعیت 600هزار نفری به پردیس اضافه خواهد شد اما قطعا عدد از این تعداد فراتر می رود.

وی در ادامه به افزایش آسیب های اجتماعی متناسب با رشد شهرنشینی اشاره کرد و گفت: برای مهار کنترل آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و کودکان‌کار جزو آسیب‌هایی است که باید به آن‌ها بپردازیم. این آسیب ها قابل درمان است. اما بهبود اعتیاد 10 سال طول میکشد.

استاندار تهران افزود: حضور و همکاری قوه قضاییه و همکاری بهزیستی توانسته اثربخشی را در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی نشان دهد.

محسنی بندپی همچنین از ساخت بیمارستان خیرساز بومهن و رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه خبر داد و گفت: ساخت این بیمارستان در اولویت است اگرچه تامین نیروی انسانی آن قدری زمان بر است.

وی افزود: در شهرستان‌های دیگر استان تهران وضعیت بهتر از پردیس است و این شهرستان عقب‌ماندگی بالایی دارد و این درحالی است که در ملارد و شهرقدس محرومیت بسیار زیادی در سرانه بهداشتی، آموزشی و فرهنگی داریم. برای مثال سرانه تخت بیمارستانی در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱۶ تخت است اما در شهرستان‌های استان تهران این رقم تنها ۷ تخت بیمارستانی به ازای ۱۰ هزار نفر است، پیشنهاد ما در بودجه ۹۸ نگاه ویژه به شهرستان های استان است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1699

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1699/ساخت-بیمارستان-درشرق-پایتخت-شهرستان-های-تهران-محروم-هستند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir