کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیل جمعیت در 10کیلومتری پایتخت|توسعه پردیس پیوست اجتماعی می خواهد

1 بهمن 1397 ساعت 12:57


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح روز دوشنبه، جلسه کارگروه اجتماعی_فرهنگی استان تهران به ریاست "دکتر محسنی بندپی" استاندار تهران،حضور "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،  "امیرالله حقیقی" فرماندار پردیس و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و شهرستانی در محل پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد.

فرماندار شهرستان پردیس در ابتدای جلسه گفت: شهرستان پردیس در ده کیلومتری پایتخت، ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در چند سال آینده به ۶۰۰ هزارنفر خواهد رسید.

وی افزود: بافت اجتماعی شهر پردیس با بومهن و رودهن متفاوت است، شکل گیری ساختار فیزیکی بدون رشد فرهنگی و اجتماعی مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. باید پیوستگی اجتماعی در سطح شهرستان انجام شود. مسکن ۱۰۰ هزار نفری سونامی وار تحویل مردم میشود، بنابراین رویکرد مبتنی بر پایداری اجتماعی باید در شهر جدید پردیس اجرایی شود.

حقیقی ادامه داد: اوزون تپه و شهرک امام خمینی از لحاظ اجتماعی و فرهنگی مشکلات فراوانی در شهرستان پردیس ایجاد کرده چرا که سکونتگاه غیر رسمی است.اگر شهر پردیس در بحث اجتماعی مورد توجه قرار نگیرد و سیل جمعیت در آن جریان پیدا کند با مشکلات فراوانی در این حوزه رو به رو خواهیم شد.

فرماندار پردیس آموزش و توانمند سازی، ایجاد خانه فرهنگ و ایجاد مجموعه های ورزشی را از اولویت های اجتماعی و فرهنگی شهرستان عنوان کرد و افزود: بومهن یکی از شهر های حاشیه نشین و مهاجر پذیر است و آسیب های اجتماعی در آن بیشتر از پردیس است. برای توسعه فرهنگی و اجتماعی این معضلات اجتماعی هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان پردیس ارائه کرد.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1696

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1696/سیل-جمعیت-10کیلومتری-پایتخت-توسعه-پردیس-پیوست-اجتماعی-می-خواهد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir