کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازدید ترکی از مرکز توزیع «مرغ تازه» میدان بهمن و «هایپراستار»

25 دی 1397 ساعت 12:24


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،ساعت 7بامداد صبح سه شنبه،"علیرضا رفیع پور" رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، واعظی مدیرکل دامپزشکی استان تهران،از مرکز توزیع مرغ تازه میدان بهمن و فروشگاه هایپراستار ارم با هدف نحوه تامین گوشت سفید و قرمز و بهداشت دام و طیور، بازدید کردند.

پیش از بازدید، در صبحانه کاری "سیدسعید راد" رئیس سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران،گفت: میانگین تخفیف میوه ۵۲ درصد و سبزیجات ۳۷ درصد و خواروبار ۲۷ درصد بوده که رئیس جمهور و وزیر کشور از این اقدامات تقدیر کردند. 

وی با بیان اینکه روزانه ۱۵ هزار تن محصولات کشاورزی توزیع میشود، گفت: قیمت ها نسبت به سایر فروشگاه ها بسیار پایین است و همیشه باز است غیر برخی روزهای مذهبی که در کشور نمونه است.

سعید راد گفت: نرخ گذاری ما هفتگی است نه روزانه اما زحمات همکاران ما دیده نشده است. ما همیشه کنار دولت بودیم و خواهیم بود. ما دنبال سود و منفعت نیستیم. کیلویی ۳۰۰ تومن فقط به بهره برداران میرسد حتی به هزینه اجاره غرفه ها نمی رسد.

همچنین "علیرضا رفیعی پور" در این جلسه اظهار کرد: تولیدات با کیفیت و فراوانی در حوزه مواد پروتئینی در کشور وجود دارد، بیش از 400 هزار تن تولیدات محصولات آبزی، بیش از 14 هزار تن تخم مرغ و ذبح 12 تا 18 میلیون دام در کشور خود نشان از حجم بالای تولیدات در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت و امنیت غذایی جزء سلامت یک جامعه است، افزود: اعتماد مردم و سفره سالم آن ها نباید خدشه دار شود. اگر شرایط بهداشتی و سلامت و کیفیت محصولات را رعایت نشود، تمام زحمات شبانه روزی دست اندرکاران این مجموعه از بین می رود. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: کشور از لحاظ تولید محصولات پروتئینی شرایط بدی ندارد، همچنین در فرآیند تولید، توزیع و نگهداری و کنترل بیماری های مشترک انسان و دام هم موفق بودیم.

نعمت الله ترکی در این بازدیدها در مورد نحوه توزیع مرغ و گوشت و وضعیت دسترسی مردم به فراورده های دامی با شهروندان و مدیران این مراکز گفتگو کرد.

گفتنی است؛ میدان بهمن از سال 1372 به دلیل ساماندهی مرغ فروشی های مولوی از سوی سازمان دامپزشکی و اصناف ایجاد شد. روزانه 700 تن مرغ تازه و گرم و 150 تا هزار تن مرغ منجمد وارد میدان بهمن میشود. عرضه گوشت قرمز در این میدان سابقه 10 ساله دارد. 

براساس این گزارش، "هایپراستار" از به روزترین هایپرمارکت های ایران، در سال 1387 اولین شعبه خود را در غرب تهران( اتوبان باکری) افتتاح کرد. در حال حاضر هایپراستار دارای 12 شعبه در سراسر ایران است، چهار هایپرمارکت در استان های تهران، شیراز و اصفهان و هفت سوپرمارکت در استان تهران تا به امروز تاسیس شده است. این هایپر، روزانه 10 هزار نفر مشتری دارد. سال گذشته 120 هزار خرید و در سال 97، 95 هزار خرید در این هایپرمارکت انجام شده که نشان از کاهش قدرت خرید مردم دارد.

عکس| بازدید ترکی از فروشگاه هایپراستار

انتهای پیام./


کد مطلب: 1677

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1677/بازدید-ترکی-مرکز-توزیع-مرغ-تازه-میدان-بهمن-هایپراستار

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir