کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش ویژه سازمان مدیریت به استاندار جدید تهران

30 آذر 1397 ساعت 11:31


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی در جلسه دیدار مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با محسنی بند پی استاندار جدید تهران گزارش جامعی از اقدامات این سازمان ارائه کرد.

*هفت روز دیگر آمار دقیق وضعیت ۱۷ هزار واحد صنعتی تهران اعلام می شود

ترکی اعلام کرد: ما ۱۷ هزار واحد صنعتی داریم اما هیچ وقت وضعیت کامل و روشنی از این آمار در دسترس نبود که اینها کجا هستند و آیا فعال هستن یا نه؟ تصمیم گیری سختی بود اما سازمان مدیریت تصمیم گرفت یک به یک آمار همه این واحدهای صنعتی را پالایش کند. با سازمان صمت تفاهم نامه منعقد شد تا برای یک بار راستی آزمایی داشته باشیم که تا ۷ روز دیگر نتیجه نهایی این طرح مهم رسما در شورای برنامه ریزی استان تهران اعلام می شود.

*سند آمایش سرزمینی تا ۷ روز دیگر آماده می شود

ترکی: در حوزه توزیع منابع انسانی چالش های زیادی در تهران داشتیم. مثلا میراث فرهنگی تهران ۳۰۰ نیرو ستادی داشته اما مثلا در فلان شهرستان فقط ۲ نیرو متمرکز بودند. جلسه ای با آقای انصاری معاونت رئیس جمهور داشتیم و قرار شد تا از همه دستگاه های اجرایی استان تهران ساختار و شرح خدمات بخواهیم و آن را بازتعریف کنیم. مثلا فرمانداری تهران با ۹ میلیون جمعیت چرا باید 70 کارمند داشته باشد در حالی که شهرداری تهران برای همین شهر 22 شهرداری در ۲۲ منطقه تعریف کرده است. اگر قراراست فرماندار تهران این شهر را اداره کند چه ساختاری باید فرمانداری داشته باشد؟ برای این مهم با دانشگاه تربیت مدرس کمیته کارگروه تخصصی توسعه منابع انسانی تشکیل دادیم تا ساختارها بر اساس جمعیت و نوع خدمات تعریف شود. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به تدوین سند آمایش سرزمینی تهران گفت: طی توافق با دانشگاه تهران تیم ۲۲ نفره ای از اساتید دانشگاه روی این سند کار تخصصی شده که پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان تهران به شورای عالی آمایش ارسال می شود.

*سند توسعه استان تهران تا ۱۰ روز دیگر آماده می شود

 ترکی همچنین در مورد تدوین سند توسعه استان تهران اشاره کرد و گفت: ظرفیت ها و چالش های ۱۶ شهرستان تهران را احصا کردیم و با هر شهرستان جلساتی داشتیم و با تطبیق برنامه ششم سند توسعه استان تهران تدوین شد. هم اکنون این سند در مرحله انتشار قراردارد و تهران نخستین استانی است که این کار مهم را اجرایی کرده است. این سند تا ۱۰ روز دیگر آماده ابلاغ و توزیع است و فرمانداران نباید اجازه دهند مدیران از این سند خارج شوند.

 بودجه ریزی بر مبنای عملکرد بودجه ریزی سنتی را پشت سر می گذارد برای همین در استان تهران آمدیم تمام خدمات دستگاه های جرایی را احصا کردیم و از 26 دستگاه 880 خدمت احصا شد. وی افزود: هم اکنون اعتبارات ملی استان تهران 1850 میلیارد و مصوبات استانی 211 میلیارد که با بودجه جای در کل باید گفت بودجه تهران سالی 2500 میلیارد تومان است در حالی که درآمد استان تهران 50 هزار میلیارد تومان است.حالا در بودجه سال آینده این رقم به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده ما چه انگیزه ای برای درآمد تهران داشته باشیم وقتی از این مالیات سهمی برای تهران دیده نشده است. 

*نظارت بر 5000 هزار میلیارد مالیات بر ارزش افزوده لازم است

ترکی گقت: موضوع دیگر 5000 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده تهران است که باید 70 درصد آن به شهرداری ها و دهیاری ها تقسیم شود اما وقتی نظارت بر این هزینه کرد نباشد به درستی این پول توسعه ساز نخواهد بود.رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به جرائم راهنمایی و رانندگی تهران گفت: چرا کل این پول باید به شهرداری تهران برسد و ۴۲ شهردای استان تهران بی نصیب هستند. 

*8 ماهه معتادان تهران ساماندهی می شوند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین در این گزارش به استاندار تهران قول داد که اگر سند کاهش آسیب اجتماعی تهران اجرایی شود در مدت ۸ ماه هیچ معتادی در تهران قابل رویت نخواهد بود و همه ساماندهی می شوند. 


کد مطلب: 1584

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1584/گزارش-ویژه-سازمان-مدیریت-استاندار-جدید-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir