کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی اعلام کرد؛ یازده فعالیت مهم پژوهشی سازمان مدیریت استان تهران

1 دی 1397 ساعت 18:46


"نعمت اله ترکی" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به هفته پژوهش و فناوری،11 فعالیت مهم پژوهشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: طرح آمایش سرزمین استان تهران و طرح استقرار نظام بودجه ریزی عملکردی در همه دستگاه های اجرایی با همکاری دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری این دانشگاه تهیه و تکمیل شده است.

ترکی همچنین به اهمیت فعالیت شرکت های دانش بنیان در رونق اقتصادی و بسترسازی برای توسعه اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به عنوان حامی از طرح تولید کیت سرطان توسط شرکت دانش بنیان حمایت کرد، همچنین  سازمان مدیریت استان حلقه واسط ارتباط بین شرکت های دانش بنیان، دانشگاه و دستگاه های اجرایی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به اهمیت پژوهش در توسعه و تصمیم گیری های کلان کشور و استان اشاره و اظهار کرد: تهیه سند توسعه استان و شهرستان ها و سند توسعه روستایی با کمک دستگاه های اجرایی و مشاوران علمی و کارشناسان این سازمان تهیه و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده است.

به گفته ترکی پژوهش های اصلی سازمان مدیریت تهران برای شناسایی 17 چالش مهم پایتخت و شهرستان های آن انجام گرفته است.

وی در ادامه به طرح پژوهشی کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری اداره کل بهزیستی استان تهران اشاره کرد و افزود: برنامه های پایش و ارزشیابی خارجی برنامه های پیشگیری از اعتیاد، توانمندی زنان سرپرست خانوار، برنامه های ویژه کودکان کار و برنامه های کاهش و پیشگیری از طلاق به منظور اثربخشی اجتماعی و تحقق اهداف تعیین شده از مهمترین طرح های پژوهشی در سال 97 است که بر اساس سند توسعه استان تهران اجرایی می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به مشکل زیست محیطی ریزگردها و گرد و غبار در پایتخت، گفت: این چالش با یک طرح پژوهشی از سوی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حال بررسی است. طرح "مالچ زیستی" در تثبیت ریزگردها برای اولین بار از فناوری نوین  استفاده کرده و در صورت موفقیت آزمایشات این پژوهشگاه در آینده طرح ملی خواهد شد.

ترکی درباره اولویت های پژوهشی طرح آسیب شناسی و پیشنهاد اصلاح نظام اداری و اجرایی استان برای تحقق سند توسعه گفت: در این طرح، ساختار سازمانی دستگاه های اجرایی استان برای هر 10 دستگاه عارضه یابی و باز طراحی می شود.سند توسعه نیروی انسانی استان تهران برای 10 دستگاه تدوین شده  و الگوی مناسبی برای اداره امور استان (مدیریت استان) تهیه خواهد شد.

وی افزود: طراحی مدل پیاده سازی چرخه بهره وری نیروی انسانی دستگاه های اجرایی استان تهران (انتخاب یک دستگاه برای مدل سازی) و آسیب شناسی خط مشی انتخاب و انتصاب مدیران در دستگاه های اجرایی استان از دیگر اولویت های طرح پژوهشی اصلاح نظام اداری است، همچنین ساماندهی و ارزیابی طرح های پژوهشی دستگاه های اجرایی با توجه به چالش های موجود در استان و اسناد بالادستی در دستور کار دفتر پژوهش سازمان مدیریت استان تهران است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1576

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1576/ترکی-اعلام-یازده-فعالیت-مهم-پژوهشی-سازمان-مدیریت-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir