کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیریت 7 هزار میلیاردتومان یارانه تهرانی ها| قرارداد محرمانه نداریم

26 آذر 1397 ساعت 8:53


به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت تهران در برنامه زنده تلویزیونی تهران ۲۰ در مورد بودجه استان تهران گفت: سرانه استان تهران برای پرداخت نقدی یارانه ها ۶۰۰ میلیارد تومان به طور ماهانه و ۷ هزار میلیارد تومان هزینه سالانه یارانه تهرانی ها است. قطعا هدفمندی یارانه ها برای بهبود وضعیت افزاد نیازمند و کم برخوردار بوده که این موضوع در دولت مطرح شد که اگر لایحه پیشنهادی تصویب شود یارانه استان ها مدیریتش با خود استان خواهد بود.

وی افزود: چند سال است که درگیر ۱۵ چالش اصلی مثل ترافیک و فاضلاب و الودگی هوا و... هستیم که با این تصمیم به درستی می شود هدفمندی یارانه ها را در استان تهران مدیریت کرد.

ترکی گفت: هم اکنون بودجه استان تهران ۶۰۰ میلیارد تومان است در حالی که ماهانه ۶۰۰ میلیارد تومان فقط یارانه نقدی به تهرانی ها می دهیم. حالا اگر این هدفمندی دست خود مجموعه استان تهران باشد منابع مدیریت میشود.

رئیس سازمان مدیریت استان تهران در پاسخ به اینکه چرا کار خاصی در سالهای اخیر برای توسعه وضعیت تهران انجام نشده گفت: کار میشود اما شاید اطلاع رسانی درستی از سوی دستگاه ها انجام نشده است. بعنوان مثال در موضوع ترافیک تهران بررسی کردیم روزانه ۳ میلیون نفر برای کار و دریافت برخی خدمات وارد تهران میشوند که با اتصال حمل و نقل ریلی شهرهای حومه می خواهیم بارترافیک را کاهش دهیم. یکی دیگر از اقدامات احداث بیمارستان شهرستان ها است که از سال ۹۱ آغاز شده و به بهره برداری رسیده است و همچنین ۱۷۰۰ کلاس از سال ۹۳ تاکنون درس ساخته شده است. در سالهای اخیر هم از سال ۹۵ به بعد طرح آب رسانی به روستاها اجرایی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در مورد نرخ بنزین و افزایش حقوق کارمندان گفت: در لایحه بودجه افزایش بنزین مطرح نیست. حقوق کارمندان هم ۲۰ درصد افزایش می یابد که بر اساس توان دولت و میانگین حقوق و تورم است.

ترکی در ادامه اظهار کرد: درآمد دولت فروش نفت و دریافت مالیات است و بر این مبنا هزینه ها محاسبه میشود که البته ۳۲ درصد هزینه نفت به حساب صندوق توسعه ملی واریز می شود که ئس از کسر هزینه ها از کل پول درآمد های دولت حدود ۲۷ درصد به دولت میرسد که در مجموع۴۳۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است.

ترکی در مورد حقوق خود و کارکنان دستگاه های اجرایی گفت: سیستم الکترونیکی است و حقوق های ۲۵۰ هزار کارمند استان تهران روشن است. سامانه حقوق و مزایا ایجاد شده و در سایت امور استخدامی در دسترس است و دستگاه های نظارتی بخواهند به سرعت در دسترس است. من ۸ میلیون تومان حقوق میگیرم.

رئیس سازمان مدیریت تهران با بیان اینکه تمام قراردادها در سامانه ویژه ای شفاف منتشر میشود گفت: قرارداد مخفی و محرمانه نداریم.


کد مطلب: 1575

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1575/مدیریت-7-هزار-میلیاردتومان-یارانه-تهرانی-قرارداد-محرمانه-نداریم

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir