کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل جهاد کشاورزی تشریح کرد

اعلام برنامه های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی پایتخت

13 فروردين 1395 ساعت 18:55


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی پایتخت را تشریح کرد.

وی تحقق منویات مقام معظم رهبری را در خصوص اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری، وظیفه مسئولین و خدمتگذاران نظام بیش از گذشته سنگین تر شده و بایستی در جهت تحقق منویات معظم له اقدامات عملی و اثر بخش در راستای رشد اقتصادی با تکیه بر مؤلفه های فراوان مادی و معنوی کشور بعمل آید.

برنامه های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی پایتخت

وی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های کشاورزی کشور در تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی گفت: با تمرکز بر افزایش بهره وری در مصرف نهاده ها، ارتقاء راندمان و افزایش تولید در واحد سطح، افزایش کارایی مصرف آب، کاهش ضریب تبدیل در واحدهای مرغداری و دامداری، کاهش هزینه های تولید، ساماندهی بازار مصرف و صادرات، تکمیل ظرفیت واحدهای نیمه فعال و راه اندازی واحدهای راکد و حفظ کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و توسعه ظرفیت های بیمه ای با هدف کاهش ریسک تولید محقق خواهد شد.

منصوری شتاب بخشیدن به اجرای این برنامه ها که در دولت یازدهم به آنها به صورت ویژه توجه شده است را منوط به همکاری دستگاهای مرتبط، تا‏مین تسهیلات بانکی ارزان قیمت و تکمیل زیر ساخت، ضروری و اجتناب ناپذیر دانست.

سرمایه گذاری 650 میلیارد تومانی برای توسعه واحدهای گلخانه ای و آبیاری نوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در سال گذشته برنامه های اقتصاد مقاومتی در دو حوزه توسعه واحدهای گلخانه ای و اجرای سیستم های نوین آبیاری بصورت ویژه دنبال شد، به گونه ای که بیش از 650 میلیارد تومان پرونده برای ساخت واحدهای گلخانه ای در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت که در حال بررسی و تکمیل و انعقاد قرارداد است.

در افزایش بهره وری،رشد اقتصاد و اشتغال شتاب می بخشیم

منصوری اظهار امیدواری کرد تا در سال جاری همچنان برنامه های اقتصاد مقاومتی در دو حوزه توسعه واحدهای گلخانه ای و اجرای سیستم های نوین آبیاری، با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: در سال جاری این فعالیت های مهم و اثرگذار در رشد اقتصادی، اشتغال، و افزایش بهره وری را بصورت ویژه دنبال خواهیم کرد.

تجهیز 7000 هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به سیستم نوین آبیاری

منصوری درباره بهره وری آب و مجهز کردن اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری گفت: به رغم محدودیتهای اعتباری و مالی در راستای اجرای سیستم های نوین آبیاری در یک اقدام کم نظیر حدود 7000 هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم های نوین آبیاری شد که این امر در افزایش کارایی مصرف آب و کشاورزی پایدار بسیار موثر و اثر بخش است و در سال جاری نیز این فعالیت اساسی بصورت ویژه تر دنبال می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 157

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/157/اعلام-برنامه-های-اقتصاد-مقاومتی-جهاد-کشاورزی-پایتخت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir