کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

براساس سند توسعه استان تهران؛

آبرسانی به شهرستان پردیس آغاز شد؛ هر سال 1 میلیون و 200 متر مکعب

24 آذر 1397 ساعت 8:04


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، جلسه بررسی آبرسانی به شهرستان "پردیس" به ریاست "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با حضور "شهرام عدالتی" معاون توسعه و برنامه ریزی، "نوربخش عسکری" معاون هماهنگی برنامه و بودجه، "رضا پوررجب" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران و جمعی از مدیران استان در سازمان مدیریت تهران برگزار شد.

"شهرام عدالتی" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره نتایج این جلسه گفت: یکی از مناطق بحرانی استان تهران در زمینه آبرسانی، شهرستان پردیس است، این شهرستان، بیشترین نرخ رشد جمعیت شهری و روستایی (بیش از 10 درصد) را دارد در حالی که نرخ رشد جمعیت در کشور 1.2 درصد است. 

وی افزود: وقتی منطقه ای به طور غیرمعمول رشد می کند، زیرساخت های مهم آن از جمله تامین آب شرب دچار مشکل می شود.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت استان تهران با اشاره به پیگیری نمایندگان مجلس برای رفع مشکل آبرسانی به پردیس، گفت: سند توسعه استان تهران تکلیف تخصیص آب را مشخص کرد، فرآیند آبرسانی تا سال 1400 هر سال 1 میلیون و 200 متر مکعب است. کار اجرایی آن آغاز شده و اولین مرحله آن رساندن آب های بسته بندی بهداشتی از طریق آب و فاضلاب روستایی است.

عدالتی با بیان اینکه برآورد اولیه آبرسانی به شهرستان پردیس طی 4 سال 50 میلیارد تومان است، افزود: کیفیت آب در این شهرستان شرایط خوبی ندارد و از جهتی هم با منطقه ای رو به رو هستیم که دسترسی سختی به آب های زیرزمینی دارد.بنابراین قرار شد، موضوع فرار آب سد "لار" از طریق تونل کلان و پمپاژ سد "لتیان" کمک بگیریم که این کار از دو ماه قبل شروع شده و وارد مرحله اجرایی شده ایم.

وی با اشاره به روستاهای شهرستان پردیس و نبود پوشش شبکه ای شرکت آب و فاضلاب در آن ها اضافه کرد: تنها 5 روستا تحت پوشش آبفار است و مابقی شبکه ندارند برای رساندن آب به این روستاها باید شبکه ایجاد شود که ایجاد آن هم پروسه ای طولانی دارد.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1567

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1567/آبرسانی-شهرستان-پردیس-آغاز-سال-1-میلیون-200-متر-مکعب

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir