کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی در دانشگاه شریف: همه برنامه های تهران با پیوست علمی اجرایی میشود

17 آذر 1397 ساعت 10:00


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان مدیریت استان با دانشگاه صنعتی شریف با معرفی معاونین سازمان حاضر در جلسه گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم دوباره ۳۱ استان سازمان مدیریت در کشور احیا شد و این سازمان ها زیر نظر سازمان برنامه و بودجه فعالیت می کنند. ما بررسی کردیم و دیدیم چون برنامه های کشور از بالا به پایین تدوین و ابلاغ می شد در عمل با مشکل روبرو بودیم اما در برنامه ششم توسعه در استان تهران تصمیم گرفتیم که این رویه را تغییر دهیم و برنامه ها به صورت برش شهرستانی تدوین شود.

ترکی گفت: توزیع نامناسب جمعیت و خدمات موجب شده که در آینده کلان شهرهایی مثل تهران با افزایش جمعیت روبرو شود و ۱۷ هزار واحد صنعتی و ۷۰۰ هزار واحد صنفی در تهران گواه این چالش است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: با برش شهرستانی و مطالعه روی ۱۶ شهرستان تهران ظرفیت ها و چالش ها را بررسی کردیم و تا سال ۱۴۰۰ تکلیف هر دستگاه اجرایی و موسسات برای شهرستان های استان تهران مشخص شده است. 

ترکی با اشاره به اینکه در تامین منابع مالی تهران مشکلی وجود ندارد، گفت:  مشکل ما توزیع نامناسب منابع است.

رئیس سازمان مدیریت استان تهران افزود: تهیه سند توسعه، آمایش و توسعه روستایی مهمترین برنامه های ما در استان تهران است.

ترکی در ادامه به اهمیت حفظ روستاهای استان اشاره کرد و گفت: تهران مقصد بسیاری از مهاجران داخلی است. در توسعه روستایی سند پایلوتی در حال آماده سازی است که در صورت موفقیت به کل کشور تعمیم داده میشود.

در استان تهران بر مبنای چالش های شناخته شده اولیت بندی کردیم. ۱۶ سرفصل در استان شناسایی شد. در این برنامه ها پیوست علمی اهمیت ویزه ای دارد چنانکه اعلام کرده ایم برنامه ای که پیوست علمی نداشته باشد اجرا نخواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: هر برنامه ای در استان تهران اجرا خواهد شد باید پیوست علمی داشته باشد و این اطلاعات علمی در هر برنامه نشان دهنده پختگی کار است.انتظار داریم دانشگاه صنعتی شریف به ما کمک کنند تا این کار پایلوت برای استان و کشور شود.

رییس دانشگاه صنعتی شریف هم در این دیدار گفت: دانشگاه ما ۱۲ هزار دانشجو و ۱۶ پژوهشکده دارد که ۵۰ درصد دانشجویان ما در حال گذران تحصیلات تکمیلی هستند. 

وی افزود: ما نیاز به همکاری سازمان های بیرونی داریم تا نتیجه تولید علم ما در کشور بسط پیدا کند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1554

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1554/ترکی-دانشگاه-شریف-همه-برنامه-های-تهران-پیوست-علمی-اجرایی-میشود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir