کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش 40 درصدی درآمدهای آبفاراستان تهران/قرائت آنلاین قبض در 140روستا

6 آذر 1397 ساعت 12:43


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "رضا پوررجب" پس از بازدید رئیس سازمان مدیریت استان تهران از شرکت آب و فاضلاب روستایی در نشست بررسی عملکرد دو ساله این شرکت اظهار کرد: خوشبختانه 90 درصد مشکلات روستاهای استان تهران حل شده است و می توان گفت تنها استانی هستیم که آبرسانی سیار به روستاها نداریم و تانکرهای ما بنا به درخواست مدیرکل جهاد کشاورزی و مدیر امور عشایری برای تامین آب در برخی مناطق ارسال می شود.

وی افزود: روستاهای بیشتر استان ها مرکب از افراد بومی همان استان است در حالی که روستاهای استان تهران از نظر فرهنگی و اجتماعی به دلیل مهاجرت از مکان های مختلف تنوع بسیاری داشته و متفاوت است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با بیان اینکه 458 روستا در استان تهران وجود دارد که تعداد 412 روستا تحت پوشش شرکت قرار دارد، گفت: در سال جاری، تعداد 6 روستا از شهرستان پردیس تحویل گرفته ایم، 4 روستا از شهرستان تهران، 1 روستا از پیشوا و دو روستا از شهرستان ورامین در حال تحویل است، بنابراین تعداد 458 روستا به حدود 464 عدد می رسد و تا برنامه ششم قرار شده است تا 458 روستا صد در صد تحت پوشش آبفار قرار گیرد.

وی افزود: برخی روستاها را به دلیل درآمدهایی که از حق آبه ها دارند، تحویل شرکت نمی دهند، بیشتر این روستاها در شمیرانات قرار دارد.

پور رجب جمعیت کل روستاییان استان تهران را 612 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این جمعیت از میزان انشعاب آب محاسبه شده و براساس سرشماری سال 95 این جمعیت به یک میلیون نفر میرسد. 566 هزار نفر جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند، بالغ بر 150 هزار انشعاب وجود دارد. 50 هزار انشعاب در زمان تاسیس استانداری البرز با تمام اموال و دارایی به آنجا منتقل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران درباره احداث تاسیسات فاضلاب و تصفیه خانه گفت: مطالعات مرحله اول و دوم 46 روستای بالادست سد لتیان و مطالعات مرحله اول و دوم 23 روستای بالا دست سد ماملو به اتمام رسیده است و عملیات اجرایی تصفیه خانه‌های سه روستای سعید آباد پردیس، امامزاده داوود تهران و نیکنام ده شمیران در بالا دست سد لتیان و ماملو آغاز شده است که با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی روبرو بوده است. یکی از سامانه‌های مدرن تصفیه فاضلاب MBBR که از سامانه‌های پیشرفته اروپایی است برای این سه روستا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در کل استان تهران، تامین آب از  461 رشته، حلقه، دهنه آب چاه، چشمه، قنات انجام می شود و 2667 کیلومتر شبکه توزیع و 1199 خط انتقال داریم.

پوررجب درباره شناسایی تعداد انشعاب های غیرمجاز در شهرستان های مختلف استان تهران گفت: 9 هزار و 4 انشعاب غیر مجاز شناسایی شده که از میان آن ها  5398 انشعاب قطع و 3180 انشعاب مجاز شد. همچنین مابقی انشعاب ها با توجه به رای دادگاه منجر به قطعی آب شد.

وی افزود: در 140 روستای استان تهران قرائت آنلاین مصرف و صدور قبض آنلاین انجام می شود.

پوررجب با اشاره به عملکرد یک ساله آبفار استان تهران گفت: مجموعه این اقدامات منجر به افزایش 40 درصدی درآمدهای ما در 6 ماهه اول سال 97 شد و این عدد بزرگی  است. سال گذشته در 6 ماهه سال اول 10 میلیارد و 229 میلیون تومان درآمد آب بها داشتیم که در سال جاری 6 ماهه سال 97 به 14 میلیارد تومان رسیده است(رشد درآمدی تنها در آب بها و حق انشعاب)
مدیرعامل شرکت آبفار استان تهران افزود: از آغاز دولت یازدهم 237 میلیارد تومان (عمرانی و جاری) برای روستاهای استان تهران هزینه شده است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1538

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1538/افزایش-40-درصدی-درآمدهای-آبفاراستان-تهران-قرائت-آنلاین-قبض-140روستا

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir