کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تا سال1400

روستاهای تهران صاحب تصفیه خانه با بهترین تکنولوژی روز دنیا می شوند

26 آبان 1397 ساعت 7:16


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران "نعمت اله ترکی"پس از بازدید از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران، در نشست بررسی عملکرد دو ساله این شرکت، با ابراز تشکر از اقدامات مهم و موثر مدیرعامل و کارکنان آبفار اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه تهران در موضوع آبرسانی، آب شهری و روستایی یکی از اولویت های مهم برنامه ریزی ما در سال 97 قرار گرفت.

وی افزود: استان تهران نزدیک 5 میلیارد مترمکعب آب دارد که بخشی از آن را از 5 سد و مابقی را از حفر چاه یعنی منابع زیرزمینی تامین می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به جلسه حل چالش های آب استان با آب منطقه ای، گفت: مقرر شد تا در بخش تامین منابع آبی،توزیع و نظارت بر مصرف هم در اولویت قرار گیرد. بنابراین برنامه ریزی های ما در اجرای طرح و پروژه تا سال 1400 باید بر حسب حجم آب استان انجام شود.

ترکی با بیان اینکه نوشتن طرح های تفصیلی و توسعه ای برای هر شهر مستلزم تمهیدات و برنامه ریزی بر اساس وجود ظرفیت های آب است، اظهار کرد: 152 هزار مشترک در آبفای روستایی وجود دارد که اگر قرار است این سرانه را به 160 هزار نفر برسانیم باید از میزان آب در اختیار اطلاع داشته باشیم و اگر محدودیت آبی داشته باشیم این هشدار باید هم اکنون داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه گزارش کار آبفار نشان از اطلاعات به روز و مطالعه شده آن ها می دهد، به 3 کار کلیدی این شرکت خدمات رسان اشاره کرد.

وی افزود: در بخش آب شرب، استان تهران تنها استانی است که علی رغم مشکلات کمبود آب در برخی استان ها، آبرسانی تانکری ندارد.آبرسانی به 717 روستا با جمعیت یک میلیون نفری کار کمی نیست. آبرسانی، کنترل و نظارت بر آن سخت و بسیار کار بزرگی است.

ترکی همچنین جلوگیری از هدر رفت آب را دومین کار کلیدی آبفار عنوان و اظهار کرد: هر چند می گویند میزان هدر رفت بالا است اما کار شما در کاهش 2 درصدی هدر رفت آب اقدام معناداری در کاهش مصرف آب و اعتبار مالی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه به موضوع تصفیه خانه های فاضلاب روستایی به عنوان سومین کار کلیدی آبفار اشاره کرد و گفت: حجم آلایندگی کارگاه های بزرگ صنعتی و صنفی در کنار حوزه های آبریز بسیار بالا بود، بنابراین برنامه ریزی برای احداث تصفیه خانه از حوزه های آبی سد لتیان و ماملو آغاز شد. طبق قول مدیرعامل آبفار تا سال 1400 کل مجموعه روستایی استان تهران دارای تصفیه خانه فاضلاب با بهترین تکنولوژی روز می شوند. این کار باعث جمع آوری آب های نامتعارف روستایی و استفاده مفید از ان در مصارف دیگر است.

وی گفت: در کنار عملکرد دستگاه های اجرایی، تامین منابع مالی بسیار مهم است، دستگاه های اجرایی زمانی موفق است که متکی به بودجه دولتی نباشد و برای پیشبرد کارها خود درآمدزایی کند.

ترکی اضافه کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم نزدیک 240 میلیارد تومان منابع دولتی هزینه شده که معادل همین میزان را هم مجموعه آبفار برای پیشرفت پروژه ها هزینه کرده اند. عدد بزرگی است و کارهای خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در پایان با تشکر از اقدامات آبفار گفت: حجم بالای فعالیت های شما نشان از وجود تیم چابک، فعال و با انگیزه است که امیدواریم این روحیه ادامه پیدا کند.

انتهای پیام./

 


کد مطلب: 1525

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1525/روستاهای-تهران-صاحب-تصفیه-خانه-بهترین-تکنولوژی-روز-دنیا-می-شوند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir